پاکستان دستور اخراج معلمان ترکی را که مظنون به ارتباط با "فتح الله گولن،" هستند، از این کشور صادر کرد.

پاکستان معلمان ترک تبار را اخراج می‌کندبه  گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از رویترز، در حالی که "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهوری ترکیه، چهارشنبه وارد پاکستان می‌شود، این کشور دستور اخراج معلمان ترکی را که مظنون به رابطه با "فتح الله گولن،" روحانی مخالف اردوغان هستند، صادر کرد.

انجمن مدارس و کالج‌ های بین المللی ترکیه-پاکستان موسوم به پاک-ترک در بیانیه‌ای اعلام کرد این تعداد از آموزگاران ترک به همراه خانواده‌های خود باید ظرف سه روز از کشور خارج شوند. شمار این افراد به 450 تن می‌رسد.    

این در حالی است که بیش از ده هزار دانش‌آموز در مدارس و کالج‌های پاک-ترک مشغول به تحصیل هستند. پاک-ترک هرگونه وابستگی به فتح الله گولن، روحانی مخالف اردوغان و جنبش او موسوم به خدمت "هیزمت" را تکذیب کرده است.

در این بیانیه آمده است: مدارس و کالج‌های بین المللی پاک-ترک قویا نسبت به این تصمیم ناگهانی دولت پاکستان که معلمان، مدیریت و خانواده‎های آن‌ها را مجبور به ترک کشور ظرف سه روز آتی کرده، اظهار تاسف می‌کند.

این بیانیه افزود: در پی مخالفت با درخواست این پرسنل برای تایید روادید، از آن‌ها خواسته شده از پاکستان خارج شوند.

روزنامه داون پاکستان نیز گزارش داد دادگاه عالی اسلام آباد امروز جلسه‌ای را در خصوص درخواست مدیریت این مدارس با هدف به چالش کشیدن این تصمیم برگزار کرده است.

وزارت کشور پاکستان هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

اردوغان پیش از ترک آنکارا به اسلام آباد، از تصمیم پاکستان علیه آن‌چه دولت وی آن را سازمان تروریستی گولن می‌نامد، تمجید کرده بود.

وی گفت: تصمیم پاکستان برای اخراج افراد مرتبط با سازمان تروریستی گولن تا 20 نوامبر (30 آبان)، بسیار خوشایند است.

اردغان افزود: پاکستان نیز مانند ترکیه نبردی بی‌رحمانه را علیه تروریسم صورت می‌دهد و ترکیه از این مبارزه تا انتها حمایت می‌کند.

اردوغان قرار است روز پنج شنبه در پارلمان پاکستان سخنرانی کند.





انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار