تولید نخ ابریشم در شهرستان راز وجرگلان توسعه خواهد یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور محرومیت زدایی در شهرستان راز و جرگلان گفت : بر طبق این برنامه 652 متر مربع ابنیه به منظور تولید پیله اربشم تا تولید نخ ابریشمی و فرش ابریشم در نظر گرفته می شود .

علی مبارکی با بیان این که برای اجرای این طرح مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است افزود : تاکنون پیله ابریشم به صورت خام از این استان خارج و سپس در سایر شهرستان‌ها تبدیل به نخ ابریشم و نخ ابریشمی برای تولید فرش ابریشمی دوباره وارد استان می‌شد.

وی اظهار کرد : 50 هکتار توتستان در روستاهای کلاته ابریشم و کلاته بهار در حال احداث است.

مبارکی تصریح کرد : در سال جاری 200 هزار اصله نهال اصلاح شده به صورت رایگان برای غرس در حاشیه درختان در بین باغداران توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه نوغان داری در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان هم گفت : برای اجرای این طرح اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال نیاز است.

وی میانگین تولید پیله ابریشم در استان را 89 تن بیان کرد و افزود : میانگین تولید پیله ابریشم در هر جعبه افزون بر 38 کیلوگرم است و هر کیلو 210 هزار ریال از نوغان داران خریداری می شود .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.