در این مرحله از مرمت كار برداشتن الحاقات، پی بندی، مرمت دیوار تخریب شده، انجام کاهگل بام، تمیز كردن محوطه داخلی در حال انجام است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود با اشاره به این که حمام امیریه از آجر ساخته شده است و دارای فضاهای سردر ورودی، سربینه، گرم خانه، خازن آب سرد و گرم، خزینه و فضای نظافت است، گفت: این حمام تاریخی با 360 متر زیربنا در عمارت امیراعظم قرار دارد و دارای دو سالن اصلی با دیوارهای سنگی و سقف‌های گنبدی شکل آجری است.
    حميدرضا حسني افزود: در هر سالن، چهار ستون با سنگ‌های مدور و سرستون‌های حجاری شده با نقوش گل و در سالن اصلی حمام نيز یک حوض سنگی سفید رنگ وجود دارد.
وی  با بيان اينكه سردر و دالان ورودی این بنا با نقوش ویژه ای تزیین شده است، گفت: این حمام در دوره قاجاریه ساخته شده و متعلق به امیراعظم حاکم وقت ولایت قومس بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود افزود: بنای تاریخی حمام امیریه در سال 1271 ه.ش(1313 ه.ق) توسط امیر اعظم حاکم ایالت قومس ساخته شده است.
گفتنی است ، این بنا که در 12 کیلومتری شمال شاهرود واقع شده به شماره 4705  در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.