معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران از افزایش 15 درصدی حجم تماس ها با اورژانس و افزایش ماموریت ها به دلیل مشکلات تنفسی خبر داد.

افزایش 15 درصدی حجم تماس ها با اورژانس/مشکلات تنفسی صدرنشین ماموریتهای اورژانس
اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در پی تشدید آلودگی هوا در 31 نقطه پر رفت و آمد شهر تیم های اورژانس مستقر شده‌اند، گفت: از این 31 نقطه 23 نقطه موتور آمبولانس و 8 نقطه آمبولانس مستقر شده است. 
 
وی با اشاره به اینکه علاوه بر تیم های اورژانس مستقر در سطح شهر پایگاه های اورژانس هم فعالیت می کنند، عنوان کرد: حجم تماس ها با اورژانس در پی تشدید آلودگی هوا  15 درصد افزایش پیدا کرده است که 10 درصد این افزایش مربوط به ماموریت های مرتبط به عوارض آلودگی هوا گزارش شده است. 
 
فراهانی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه این هفته بیشترین حجم تماس تلفنی با اورژانس گرفته شده است که با تعطیلی مدارس و کاهش رفت و آمدها حجم تماس ها در دیروز (چهارشنبه) 4 درصد نسبت به روزهای اول هفته کاهش پیدا کرده است. 
 
 معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران تاکید کرد: بیشترین سهم ماموریت ها مربوط به مشکلات تنفسی بوده که با 15 درصد افزایش روبرو بوده و بیماران قلبی نیز با 7 درصد افزایش نسبت به روزهای گذشته گزارش شده است. 
 
وی در پایان تاکید کرد: به دلیل وجود آلودگی تا پایان سال استقرار تیم های اورژانس در نقاط مختلف شهر ادامه خواهد داشت و در صدد هستیم که در شرایط اضطرار آلودگی هوا میزان موتور آمبولانس ها را افزایش دهیم. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.