داور مطرح کشورمان از حضور در جمع نامزدهای بهترین داور سال جهان ابراز خوشحالی کرد.

علیرضا فغانی،‌ داور برجسته کشورمان که به عنوان یکی از نامزدهای برترین داور سال 2016 جهان انتخاب شده، در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: خوشحالم که به عنوان کی از کاندید های این جایزه انتخاب شده ام. در سال 2014 هم به دلیل قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا به همراه نیشی مورای ژاپنی کاندید این جایزه شدیم و آن سال جایزه به نیکولا ریتزولی،‌ داور ایتالیایی رسید. سال گذشته هم که روشن ایرماتوف ازبک به عنوان بهترین داور سال جهان انتخاب شد. امسال هم به یاری خدا، به دلیل قضاوت فینال المپیک ریو،‌ در جمع نامزدهای بهترین داور سال جهان حضور دارم.
وی در خصوص احتمال حضور در مراسم Globe Soccer Awards که در امارات برگزار می شود گفت: معمولا فقط شخصی که به عنوان نخست می رسد، از سوی مسئولان این برنامه دعوت می شود و من هم اگر دعوت شوم،‌انشاالله در این مراسم حاضر خواهم شد.
داور بین المللی کشورمان درباره بی توجهی کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مقوله خاطرنشان کرد: این مسائل ربطی به AFC ندارد. از سال گذشته عنوان بهترین داور آسیا از برنامه AFC حذف شده و این بحث مربوط به امسال نیست. AFC تصمیم گرفت که هر سال فقط به برخی داورانی که از دنیای داوری خداحافظی کرده اند،‌ جایزه ای تقدیم کند که اتفاقا این طرح با موافقت اکثر داوران روبرو شد.
فغانی در مورد دیگر شایعات مطرح شده افزود: در حال حاضر جام باشگاه های جهان هم تبدیل به یک سوژه برای شایعه پراکنی شده و گفته می شود AFC با ایران مشکل دارد و به همین دلیل تیم داوری بحرینی به این مسابقات فراخوانده شده اند. من در پاسخ باید بگویم که وقتی 3 سال در این رقابت ها حضور داشته ام و سال گذشته فینال آن را سوت زده ام،‌دیگر چه دلیلی دارد که به جام باشگاه های جهان بروم؟ هر سال یک تیم از آسیا عازم این مسابقات می شود و امسال هم نوبت به تیم بحرینی رسیده است.
علیرضا فغانی پیرامون حمایت های داخلی از داوران ایرانی گفت: به نظر من باید حمایت از همه جامعه داوری کشور صورت بگیرد. در حال حاضر داوران جوان خوبی در کشور فعالیت می کنند که پتانسیل بالایی دارند. باید کمی سطح تحمل مربیان و تیم ها بالاتر برود تا آرامش داوران هم بیشتر شود. ضمن اینکه حضور آقای کامرانی فر در دپارتمان داوری هم به ایجاد این آرامش کمک زیادی می کند.
فغانی ضمن اینکه قضاوت در فینال المپیک 2016 را بهترین عملکرد خود خواند،‌ درباره سقف آرزوهایش اینگونه بیان کرد: هدف من مثل همه بازیکنان،‌مربیان و داوران،‌حضور در جام جهانی است. در سال 2014 به عنوان داور ذخیره حضور داشتم و تجربیات خوبی کسب کردم و حالا امیدوارم با یک تیم داوری کامل از ایران به جام جهانی 2018 روسیه برویم. علاوه بر این مسائل دوست دارم تجربیات داوری خود را در اختیار جوان ها قرار دهم و به آینده داوری کشورم کمک کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار