اسکندری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آغاز آموزش تیم‌های زنده‌یاب هلال احمر/ 73 مربی تحت تعلیم قرار گرفتند

مسئول تیم‌های عملیاتی آنست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر  از آغاز دوره آموزش بین‌المللی سگ‌های زنده‌یاب جمعیت هلال‌احمر در اصفهان خبر داد.


آغاز آموزش تیم‌های زنده‌یاب هلال احمر/ 73 مربی تحت تعلیم قرار گرفتنداسماعیل اسکندری مسئول تیم‌های عملیاتی آنست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آغاز دوره آموزش بین‌المللی سگ‌های زنده یاب جمعیت هلال‌احمر در اصفهان خبر داد.

توانمندی‌ و تخصص تیم‌های زنده‌یاب جمعیت هلال‌احمر پس از 19 سال فراز و نشیب، امروز در حالی به نقطه اوج خود رسیده است که به عنوان تیمی حرفه‌ای از آن‌ها یاد می‌شود که نه تنها در میان سایر جمعیت‌های ملی حرفی برای گفتن دارند، حتی به زودی به آن درجه از اعتبار دست خواهند یافت که می‌توانند توانمندی خود را برای آموزش سایر کشورهای همسایه به کار گیرند؛ تیمی که با 2 قلاده سگ زنده‌یاب در سال 76 رسمیت یافت؛ امروز از افتخارات بزرگ جمعیت هلال‌احمر کشورمان است.

73 مربی به همراه‌ سگ‌های جستجو و نجات خود، این بار در مرکز آموزش‌های تخصصی هلال احمر اصفهان آموزش می‌بینند، آن هم به وسیله 11 مربی کشورمان که به تازگی در دوره آموزشی تخصصی در آلمان شرکت کرده‌اند و 3 مربی از آلمان نیز بر نحوه آموزش‌های این مربیان تازه آموزش‌دیده به مربیان تیم‌های آنست هلال‌احمر، نظارت می‌کنند.

برای نخستین بار است که دوره آموزش بین‌المللی سگ‌های زنده‌یاب جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود و هم اکنون از 31 استان دو مربی به همراه سگ‌های خود و از تهران 8 مربی در این دوره شرکت دارند.

این را اسماعیل اسکندری، مسئول تیم‌های عملیاتی آنست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر می‌گوید: این دوره آموزشی در دو مرحله کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود که در دوره کشوری، 11 مربی تیم‌های آنست کشورمان که به تازگی در آلمان آموزش دیده‌اند، به مربیان آنست سراسر کشور آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

نظارت بر این آموزش‌ها بر عهده 3 سرمربی از آلمان بوده و قرار است تا پس از اتمام دوره 4 روزه آموزش کشوری مربیان آنست، همین 11 مربی تحت تعلیم 3 مربی آلمانی قرار گیرند.

به گفته اسکندری، در دوره کشوری، مربیان تیم‌های آنست با اصول تخصصی آموزشی چون کوهستان، سیلاب، حمایت روانی و آوار آشنا شدند و همچنین در دوره بین‌المللی که برای 11 مربی آنست کشورمان برگزار می‌شود مباحثی چون کار گروهی، هدایت عملیات، جستجوی تخصصی در آوار و معادن و زیرساخت های زیرزمینی آموزش داده خواهد شد.

مسئول تیم‌های عملیاتی آنست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر معتقد است که با این آموزش‌ها هلال‌احمر کشورمان به درجه‌ای از توانمندی می‌رسد که می‌تواند در زمینه آموزش تیم‌های آنست سایر کشورها وارد عمل شده و سطح خود را در میان سایر جمعیت‌های ملی ارتقا دهد.

نکته‌ای که مایکل هافمن، سرمربی و نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران نیز بر آن اذعان دارد و معتقد است که این برنامه‌های آموزشی نه فقط توانمندی‌های تیم آنست هلال‌احمر ایران را افزایش می‌دهد، بلکه نوعی تبادل مربی میان دو جمعیت ملی نیز محسوب می‌شود و این همکاری‌ها برای طرف آلمانی نیز بسیار مفید خواهد بود.

هافمن ضمن اینکه سطح تخصص تیم‌های آنست جمعیت هلال‌احمر ایران را بسیار بالا می‌داند بلکه معتقد است تیم آنست جمعیت هلال‌احمر ایران به اندازه‌ای توانمند است که می‌تواند این توانایی را به‌رخ کشیده و پاسخگوی نیازهای خود و سایر کشورهای منطقه باشد.

نکته‌ای که کارولین کوزاک، نماینده صلیب‌‌سرخ و مسئول پروژه‌های ایران، عراق و یمن نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: اینکه جمعیت‌های ملی کشورهای مختلف با هم همکاری‌های تنگاتنگ داشته باشند موجب پیشرفت هر چه بیشتر و توسعه توانمندی‌ها و به اشتراک‌گذاشتن تجربیات می‌شود.

نماینده صلیب‌‌سرخ و مسئول پروژه‌های ایران، عراق و یمن معتقد است که این پروژه اجرایی در ایران می‌تواند نمونه مناسبی برای سایر کشورها باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار