دبیر سمپوزیوم روابط عمومی، مدیر روابط عمومی رسانه ملی و رییس انجمن بین‌المللی روابط عمومی از آینده سمپوزیوم روابط عمومی گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته دوازدهمین سمپوزیوم روابط عمومی با مشارکت دست اندرکاران صاحب نظران و اساتید حوزه روابط عمومی کشور با شعار (روابط عمومی و تغییر برای پیشرفت) برگزار شد و حضور در این سمپوزیوم بهانه‌ای شد با افراد حاضر در این مراسم گفتگو کنیم.
 
*دبیر سمپوزیوم روابط عمومی:کمک به تولید دانش نرم افزاری جز اهداف ما است
هوشمند سفیدی دبیر سمپوزیوم روابط عمومی در خصوص اهداف این سمپوزیوم گفت: سمپوزیوم عاملی برای ایجاد تعامل روابط عمومی ایران با سایر کشورها و نهادها است و شاهد بودید که نماینده  انجمن بین المللی  مشاوره ارتباطات و انجمن بین المللی روابط عمومی در این مراسم حاضر بودند. هدف دوم این است که دست اندرکاران روابط عمومی را از طریق کارگاه آموزشی و مقاله‌ها توانمند کنیم تا بینش و مهارت  آنها بیشتر شود. همچنین هدف سوم اعتبار بخشی به روابط عمومی‌ها است که از طریق برگزاری برترین های جشنواره پیگیری می‌شود. کمک به تولید دانش نرم افزاری جز اهداف ما است که آن را از طریق ارائه مقاله دنبال می‌کنیم.
 
وی در خصوص تفاوت دوازهمین سمپوزیوم با سال گذشته عنوان کرد: یکی از تفاوت‌ها موضوع آن است. امسال طراحی برای پیشرفت بود و سال گذشته طراحی کمپین‌های ارتباطی و سال آینده به موضوع روابط عمومی و توسعه پایدار می‌پردازیم.
 
دبیر کل سمپوزیوم خاطر نشان کرد: در طول سال برنامه‌های مختلفی داریم و بیشتر با برگزاری جلسات شورای سیاست گذاری سمپوزیوم تصمیم به سمپوزیوم سال آینده می‌گیریم.

*مدیر روابط عمومی رسانه ملی: صدا و سیما روابط عمومی نظام است
داود نعمتی انارکی مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزیده دوازهمین دوره سمپوزیوم روابط عمومی در خصوص این سمپوزیوم گفت: دوازدهمین دوره سمپوزیوم در بخش‌های مختلف برگزار شد و روابط عمومی‌ها آثاری از خود ارسال می‌کنند.
 
وی ادامه داد: امسال تعداد زیادی روابط عمومی شرکت کردند و روابط عمومی سازمان صدا و سیما با توجه به ماهیت کار خود و تلاش همکارانم توانست در دو بخش برگزیده شود.

نعمتی انارکی تصریح کرد: از همین جا از همه همکارانم در بخش‌های مختلف از جمله اطلاع رسانی ارتباطات، امور مخاطبان، امور فرهنگی مدیریت ارتباط با رسانه ، بحث تبلیغات، پژوهش تشکر می‌کنم. به نظرم در سال‌های آینده روابط عمومی سازمان صدا و سیما اگر شرکت کند موفقیت‌های خوبی را کسب خواهد کرد. 

وی در خصوص ویژگی و ساختار روابط عمومی سازمان صدا و سیما عنوان کرد: صدا و سیما خود به عنوان روابط عمومی نظام است و برای این روابط عمومی باید یک روابط عمومی حضور داشته باشد که بتواند جریان ارتباطی را در درون و بیرون سازمان برقرار کند. 
 
نعمتی انارکی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم بر مبنای ساختاری که برای ما پیش بینی شده است وظایف خود را انجام دهیم  و در انجام کارها دچار روز مرگی نشویم. به همین خاطر همیشه سعی داریم نو آوری در کارهای خود داشته باشیم.
 
*نماینده مجلس: حمایت می‌کنیم از احیای جایگاه روابط عمومی
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس در خصوص سمپوزیوم روابط عمومی گفت: افرادی که در این سمپوزیوم شرکت کردند در بخش روابط عمومی خصوصی هستند و با روابط عمومی دستگاه‌ها، نهاد ها و ارگان‌ها ارتباط دارند و این باعث می‌شود که به هر حال از یک نگاه غیر حاکمیتی حوزه روابط عمومی را پیگیری کنند. 

وی ادامه داد: به نظرم حوزه روابط عمومی‌ها در این چند سال بیشتر ضربگیر دستگاه‌های اجرایی بوده به همین خاطر باید جایگاه آنها مشخص شود.
 
قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: ما حمایت می‌کنیم از اینکه شأن و جایگاه روابط عمومیبه معنی واقعی کلمه احیا شود. در یک دوره‌ای بخشنامه دولت برای تامین بودجه روابط عمومی‌ها داده بود اما دستگاه اجرایی خواسته سازمان تامین توجه نمی‌کند. اگر پیشنهادی باشد ما آن را مطرح می کنیم به نظر این مسئله نیازمند قانون خاص است که ما آن را به عنوان طرح نمایندگان در دستور کار قرار خواهیم داد

*رییس انجمن بین‌المللی روابط عمومی:استراتژی ارتباطات، جریان بی وقفه در سراسر جهان است
بارت دی وریس رییس انجمن بین‌المللی روابط عمومی نیز در خصوص اهمیت جایگاه روابط عمومی گفت: روابط عمومی در طی حداقل شش دهه یک مجموعه نسبتا قابل اعتماد از دانش ارتباطات علمی گرد آوری کرده است و بسیاری از کارشناسان، روابط عمومی مدیران ارتباطات نیستند اما در این عرصه داد و  ستد کننده‌اند.

وی ادامه داد: متخصصان روابط عمومی باید به ترویج روابط نزدیک‌تری با جامعه علمی در ارتباطات بپردازند. همچنین باید درک و شناخت بهتری پیدا کنند. آنها باید بیشتر و بیشتر بدانند و کمتر همه فن حریف باشند.  
 
رییس انجمن بین‌المللی روابط عمومی عنوان کرد: استراتژی ارتباطات، جریان بی وقفه و سیل مانند رسانه های اجتماعی در سراسر جهان و راهی است که روابط عمومی را در نقطه‌ای فرو برده است. گویی گفت و شنود تنها هدف ارتباطات است اما هدف ارتباطات راهبردی هرگز ارتباط بیشتر نبوده است بلکه هدف آن ارتباط بهتر و اثر بخش است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار