اصفهان؛

مردم اصفهان به جهانیان درس مقاومت دادند

وزیر پیشین اطلاعات گفت: مردم اصفهان با حضور گسترده خود در دوران دفاع مقدس و تقدیم شهدا و جانبازان، در عمل درس ایستادگی و مقاومت را به جهانیان نشان دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی امروز در آیین تشییع پیکر پنج شهید گمنام در اصفهان افزود: تقدیم 370 شهید و تشییع باشکوه پیکر آنها در 25آبان سال 61، عظمت و دلدادگی مردم این استان به نظام اسلامی و ولایت را نشان داد.
وی با بیان اینکه شهدا زنده اند و بر حیات ما مدیریت می کنند، گفت: شهدا در این مسیر و راه زندگی، ما را مدیریت می کنند و بر همه حرکات و رفتارهای ما نظارت و همراهی دارند.
مصلحی با بیان اینکه شهدا در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... کشور نقش ایفا می کنند، گفت: شهدا در همه صحنه ها حضور دارند و در موقعیت های مختلف، ما را مدیریت می کنند.
وزیر پیشین اطلاعات گفت: راهپیمایی اربعین با بیش از 20 میلیون زائر از سراسر جهان، با مدیریت امام حسین(ع) و بعنوان زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) انجام می شود.
وی افزود: راهپیمایی عظیم اربعین برغم کارشکنی ها و سرمایه گذاری های سنگین سیستم رسانه ای استکباری، بخوبی در جهان تاثیر گذاشته است.
حجت الاسلام مصلحی گفت: امروز کشورهای اروپایی و آمریکایی با هجمه سنگینی از طرف مردم برای تهیه و خرید کتاب های زندگی و تاریخ امام حسین(ع) مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه ایران سه دهه تحریم های آمریکا را پشت سر گذاشته است، گفت: این تحریم ها مانعی برای کشور ایران ایجاد نکرده و ایران اسلامی در این مدت همچنان در راه پیشرفت های مختلف و توسعه گام برداشته است.
وزیر پیشین اطلاعات با بیان اینکه عده ای اعلام می کنند که تحریم ها ایران را زمینگیر کرده است، گفت: تحریم های دوران دفاع مقدس قابل مقایسه با امروز نبود.
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات در آمریکا، گفت: در 38 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب، دشمنی های زیادی از طرف دولتمردان دموکرات و جمهوریخواه آمریکا علیه ایران انجام شده است.
وی با بیان اینکه امروز ایران از نظر امنیتی، دفاعی و نظامی در سطح بالایی قرار دارد، افزود: همه ترس دشمنان از پیشرفت های نظامی و علمی ایران است.
حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه آل سعود، دشمن انقلاب اسلامی است، گفت: عربستان در دوران جنگ تحمیلی با تمام توان خود از عراق پشتیبانی کرد.
وی با بیان اینکه باید از تاریخ گذشته عبرت بگیریم، افزود: باید تاریخ دفاع مقدس را تجزیه و تحلیل کنیم و از آن درس بگیریم.
حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه بسیاری از شهدای مدافع حرم حتی دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده اند اما دست پرورده انقلاب هستند، گفت: شهدای مدافع حرم در دفاع از اسلام و حریم ولایت حماسه های بزرگی را آفریدند و استکبار را به زانو درآوردند.
وی گفت: استکبار و همپینان آنها در پنج سال گذشته اقدامات و کارشکنی های گسترده ای را برای مقابله با سوریه و خروج بشار اسد از صحنه قدرت انجام داده، اما رهبر معظم انقلاب پا برجا ایستاده و اعلام کردند که بشار اسد باید در قدرت بماند.
وزیر پیشین اطلاعات گفت: مسئولان نظام هم باید توجه کافی داشته باشند تا از این مسیر جا نمانند.
پیکر مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس از چهار راه نورباران اصفهان به سمت موزه دفاع مقدس این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
پنج شهید گمنام 20 ساله، 16 ساله، 22ساله، 17 ساله و 18 ساله که در عملیات خیبر در جزیره مجنون، عملیات محرم در منطقه شرهانی، عملیات والفجر یک در منطقه فکه، عملیات ایذایی والفجر8 در جزیره ام الرصاص و عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین به شهادت رسیده بودند پیکر آنها در این مراسم تشییع و به خاک سپرده شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.