سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت دولت دونالد ترامپ، باید آمریکا را از توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 5+1، خارج کند.

درخواست تام کاتن از ترامپ برای خروج آمریکا از برجامبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، «تام کاتن،» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، پنج‌شنبه گفت: دولت آینده «دونالد ترامپ،» رئیس جمهور منتخب این کشور، باید واشینگتن را از موافقت‌نامه چند ملیتی با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور خارج کند.

کاتن در اظهاراتی در همایشی در واشنگتن افزود: «من به دونالد ترامپ توصیه می کنم دقیقا آنچه را که گفته است انجام دهد. یکی از چیزهایی که او گفته، برچیدن این موافقت‌نامه فاجعه است.»

این سناتور جمهوریخواه که از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا است و از نامزدهای سمت وزارت دفاع در کابینه آینده ترامپ به شمار می رود، مدعی شد اگر رئیس جمهور بعدی به آنچه که در رقابت های انتخاباتی خود درخصوص کنار کشیدن از موافقت‌نامه هسته ای با ایران گفته است عمل کند، آمریکا امن‌تر خواهد بود. 

در ادامه گزارش آمده است: گروه پنج به اضافه یک (آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان) ژوئیه سال 2015، به توافق‌نامه‌ای با ایران دست یافتند که براساس آن محدودیت‌هایی بر برنامه هسته ای این کشور در ازای لغو برخی تحریم ها علیه آن اعمال شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار