تئاتر در هفته ای که گذشت از رویدادهای مهم این هفته تئاتر از جمله بزرگدلشت محب اهری می گوید.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تئاتر در هفته ای که گذشت از رویدادهای مهم هر هفته می گوید.

*حدیث میرامینی بازیگر «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» این بار نقش متفاوتی را ایفا می کند. اثری که بچه خود را آتش می زند! این اثر نمایشی هر شب در تئاتر شهر روی صحنه می رود.

*نخستین اجرای نمایش خیابانی «رهسپار خیمه ها» به نویسندگی و کارگردانی «مصطفی بوعذار» در پایانه مرزی چزابه پذیرای زائرین حسینی می شود.

این نمایش که به عنوان تنها نماینده استان خوزستان منتخب شرکت در بخش خیابانی نخستین سوگواره ملی از عاشورا تا اربعین است با بهره گیری از توانایی هنرمندان با تجربه و استفاده از عناصر تعزیه به معرفی شهدای مدافع حرم خوزستانی می پردازد که درقالب  گروه تئاتر آئین مردم تهیه و تولید شده است.

*نمایش «مجلس اشیا» کاری از گروه فیلم و تئاتر «بنیامین» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنج‌بر از ٢۵ آبان‌ماه در تالار محراب اجرا می شود. این نمایش روایتی پیسکاتوری از صحرای کربلا است که از زاویه دید چهار شی به نمایش گذاشته می شود.

*مسعود رایگان قصد دارد از اول دی‌ماه نمایش «بی‌گناهان» را در تالار حافظ روی صحنه ببرد.

*جشنواره تئاتر فجر پیرو فراخوان عمومی منتشر شده پیشین، فراخوان تخصصی مسابقه عکس تئاتر را اعلام کرد.آ خرین مهلت ارسال آثار ۱۷ آذر ماه سال جاری است. در ضمن نمایشگاه آثار برگزیده همزمان با جشنواره در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

*مراسم تجلیل از حسین محب‌اهری با حضور تعدادی از چهره‌های هنری و همچنین مدیران عرصه‌های فرهنگ و صنعت، شامگاه ۲۲ آبان‌ماه در تالار هنر برگزار شد انا بعد از آن محب اهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد در هفته های آتی عمل پیوند استخوان خواهد داشت.

*نخستین رویداد سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با سخنان علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر افتتاح شد.

*نشست خبری سومین دوره سوگواره خمسه با حضور دبیر و دبیر اجرایی آن با رویکرد اهداف این سوگواره برگزار شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار