بیگانه ستیزی در آمریکا پس از پیروزی ترامپ افزایش یافته و شواهد زیادی مبنی بر تشدید نژاد پرستی در این کشور وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: آمریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، شاهد افزایش اقدامات نژاد پرستانه است. شبکه های اجتماعی و تشکل ها این افزایش را تایید می کنند. شواهد زیادی برای افزایش نژاد پرستی در آمریکا وجود دارد.

گزارشگر این شبکه گفت: مشاهده تصاویر صلیب شکسته در خیابان های میشیگان، ساکنان این شهر را شوکه کرده است. روی دیوار یکی از کلیساهای ایندیانا که خساراتی نیز به آن وارد شده، صلیب شکسته ترسیم شده است. به خوبی  می توان حاکمیت فضای نفرت را در شهر مشاهده کرد. دامنه بیگانه ستیزی حتی به مدارس ابتدایی کشیده شده است.

این شبکه تلویزیونی فرانسوی در ادامه، بخشی از سخنان جولیو پیونتِس پدر دانش آموزی که قربانی نژاد پرستی شده است را پخش کرد. وی گفت: به پسرم گفته اند که تو مکزیکی هستی و باید مدرسه ات را تغییر بدهی و به مکزیک بازگردی.

گزارشگر ادامه داد: این اظهارات نژادپرستانه در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ شنیده می شد. بنا بر گزارشی که اف بی آی تهیه کرده است، سال دو  هزار و پنج اوج اقدامات ضد مسلمانان در آمریکا بود. ترامپ با این اقدامات بیگانه نیست.

یک سازمان غیر دولتی در آمریکا یک هفته پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، بیش از چهارصد مورد حادثه نژادپرستانه علیه مسلمانان، یهودیان، مهاجران ثبت کرده است. این گروه ها تنها قربانیان حملات نژادپرستانه نبوده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
این بابا لقمه خیلی گنده تر از دهنش ورداشته و هنوز گرمه و حالیش نیس گول صلیبیا رو خورده و موقعی میفهمه دیگه دیگه خیلی دیره
آخرین اخبار