رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: بارش باران در استان از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و این بارش‌ها به تناوب تا پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمدرضا قاضی با اشاره به آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز هوای قم قسمتی تا نیمه‌ابری و گاهی با وزش باد است، اما فردا هوای استان قسمتی ابری به‌تدریج با افزایش ابر و در اواخر وقت با رگبار و رعد و برق خواهد بود، روز یکشنبه هوای قم نیمه‌ابری تا ابری و در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق را در استان شاهد خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: امروز حداقل دما پنج درجه و حداکثر دما 22 درجه است، اما فردا حداقل و حداکثر دما پنج درجه و 16 درجه خواهد بود، روز یکشنبه کمترین دما به یک درجه و بیشترین دما به 12 درجه می‌رسد، دمای استان قم طی روزهای آتی رو‌به کم‌شدن می‌رود و از روز یکشنبه شرایط زمستانی در استان حاکم می‌شود.
 
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز سرعت باد در استان قم بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت در جهت غربی است، اما فردا سرعت باد در استان افزایش پیدا می‌کند و به بین 40 تا 55 کیلومتر بر ساعت در جهت شمالی می‌رسد، روز یکشنبه سرعت باد در استان کمی کاهش پیدا می‌کند و بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت در جهت شمال غربی است.
 
قاضی با اشاره به بارش باران در استان قم گفت: بارش باران در استان از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و این بارش‌ها به‌تناوب تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت، بارش هفته آینده در استان قم نسبتاً خوب خواهد بود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف است.
 
وی ادامه داد: طی روزهای اخیر شاهد آلودگی هوا در استان قم بودیم، دلیل این پدیده وارونگی دما بود و این آلودگی تقریباً حدود یک هفته طول کشید، از هفته آینده با شروع بارش‌ها، این آلودگی به پایان می‌رسد، کاهش دما و بارش باران تمام استان را دربر میگیرد و تفاوتی بین شهر قم و روستاهای این شهر در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، اغاز ، بارش ، باران ، فردا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار