دفن جنجالی دیکتاتور سابق فیلیپین در گورستان ملی قهرمانان پس از 27 سال + فیلم

جنازه فردیناند مارکوس پس از گذشت 27 سال از مرگش در گورستان ملی قهرمانان مانیل به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنازه فردیناند مارکوس دیکتاتور سابق فیلیپین روز جمعه در گورستان ملی قهرمانان در مانیل به خاک سپرده شد.

جنازه فردیناند مارکوس دیکتاتور سابق فیلیپین پس از گذشت 27 سال از مرگش روز جمعه در مراسمی خصوصی و کوتاه در حضور اعضای خانواده اش در گورستان قهرمانان مانیل دفن شد. 

خاکسپاری مارکوس در میان اعتراض گروهی از مردم فیلیپین که نماینده هزاران قربانی دو دهه حکومت دیکتاتوری او هستند برگزار شد. 

تصاویر مراسم خاکسپاری بر روی صفحه فیس بوک دختر بزرگ مارکوس منتشر شده است. تنها خواهر مارکوس بر روی ویلیچر در مراسم شرکت کرده بود. 

دادگاه عالی فیلیپین در روز هشتم نوامبر با درخواست معترضان ر برای متوقف کردن انتقال جسد مارکوس به گورستان قهرمان ملی مخالف کرد. 

رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین که همواره از متحدان خانواده مارکوس ها بوده مجوز دفن دیکتاتور سابق را در این گورستان صادر کرد.

جسد مومیایی مارکوس که از سال 1993 در استان ایلوکوس نورته نگهداری می شد با بالگرد به مانیل منتقل شد. فردیناند مارکوس در سال 1989 و 3 سال پس از زمان برکناری از قدرت در تبعید در هاوایی درگذشت. 

فیلیپین در حالی سی امین سالروز برکناری مارکوس از قدرت را گرامی داشت که 75 هزار قربانی حکومت دیکتاتوری وی همچنان در انتظار رسیدگی به پرونده شکایت خود هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.