پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و احتمال اعمال سیاست‌های رونق بخش اقتصادی، باعث افزایش ارزش دلار و کاهش بهای طلا در بازار جهانی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین سطح از اواخر ماه مه تاکنون رسید که علت آن افزایش ارزش دلار به بالاترین سطح در 14 سال اخیر تحت تاثیر پیش بینی افزایش نرخ بهره آمریکا و افزایش هزینه برای تاسیسات زیربنایی بعد از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ بوده است. 

با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که موجب تقویت گمانه زنی ها درباره افزایش بودجه و کاهش مالیات برای رونق بخشیدن به اقتصاد آمریکا شد، ارزش دلار آمریکا طی دو هفته اخیر بیشترین افزایش در برابر ین ژاپن از سال 1988 تاکنون تجربه کرد و به بالاترین ارزش در برابر سبدی از ارزها از سال 2003  تاکنون رسید.
 
افزایش ارزش دلار بر قیمت طلا که بر اساس دلار ارزش گذاری می شود تاثیر منفی گذاشت. 
ارزش هر اونس طلا در معاملات فوری امروز به 1203 دلار و 52 سنت رسید که پایین ترین قیمت از 30 ماه مه تاکنون محسوب می شود. قیمت هر اونس طلا در معاملات مدت دار برای تحویل در ماه دسامبر با 11 دلار و 90 سنت کاهش به 1205 دلار رسید.
 
قیمت طلا در معاملات فوری از ابتدای این هفته تاکنون دو درصد کاهش یافته است. همچنین هر اونس طلا نسبت به بالاترین قیمت خود در دوره پس از انتخابات آمریکا بیش از 130 دلار کاهش یافته است که ناشی از افزایش ارزش دلار و افزایش بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار