وبسایت مجله تایم در مطلبی به بررسی مواضع مایکل فلین درخصوص خاورمیانه، ترکیه و روسیه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت «تایم» در مطلبی نوشت: «مایکل فلین» که از سوی ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی انتخاب شده، یکی از متحدان قابل اعتماد رئیس جمهور منتخب آمریکاست که در گذشته مواضع جنجال‌ برانگیزی اتخاذ کرده است.

مایکل فلین در زمان ریاست جمهوری اوباما به مدت 7 ماه رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا بود. انتصاب وی به سمت مشاور امنیت ملی از سوی ترامپ به نوعی پاداش وفاداری او به رئیس جمهور منتخب آمریکا است. ترامپ روز جمعه در بیانیه ای مایکل فلین را به سمت مشاور امنیت ملی خود برگزید. در ادامه به برخی مواضع وی اشاره خواهیم کرد.

اسلام و خاورمیانه
فلین دیدگاه افراط گرایانه ای نسبت به اسلام و خاورمیانه دارد. او یک اسلام ستیز است. فلین در مطلبی که در روزنامه تایم منتشر شد، نوشت: «ما باید یک جنگ ایدئولوژیک را علیه اسلام‌گرایان افراطی به راه اندازیم.» همچنین فلین معتقد است آمریکا باید با کشورهای خاورمیانه در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشد. خصومت وی با مسلمانان آنجا بیشتر آشکار می شود که وی در پیامی توهین آمیز در توییتر خود نوشت: «ترس از مسلمانان، منطقی است.»

روسیه
به نظر می رسد رئیس جمهور منتخب آمریکا خواهان برقراری روابط دوستانه ای با روسیه است. فلین نیز در این خصوص گفته بود: «سیاست های روسیه با سیاست های ترامپ هماهنگ و هم‌راستا است. بهتر نیست با روسیه کنار بیاییم؟» همچنین وی در یک مهمانی که به میزبانی «شبکه خبری راشاتودی» برگزار شده بود، شرکت کرده و در کنار پوتین نشسته بود.

ترکیه
فلین در مطلبی که در وبسایت هیل منتشر شد، نوشت دولت اوباما به اندازه کافی از ترکیه به عنوان یک هم پیمان و متحد ناتو حمایت نمی کند. روابط ترکیه و آمریکا پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه (25 تیر) تیره و تار شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از دولت آمریکا خواست «فتح الله گولن» را به دلیل هدایت کودتا علیه دولت به آنکارا تحویل دهد؛ اما واشینگتن این درخواست را به دلیل نبود مدارک مستدل نپذیرفت. 

فلین معتقد است اوباما باید این درخواست را قبول می کرد. وی در این خصوص نوشت: «ما باید خود را جای ترکیه بگذاریم. گولن نباید در آمریکا احساس امنیت کند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار