بیرجند؛

عدم رعايت قوانين و مقررات عامل اصلی تصادف موتور سواران

عدم رعايت قوانين و مقررات راهنمائی و رانندگي عامل اصلی تصادف موتور سواران در كشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛رئيس پليس راهنمائی و رانندگی استان در نشست علمی با موضوع بررسی تصادفات موتورسواران و عوامل مؤثر بر آن ها گفت:ارزان قيمت بودن،با صرفه و شتاب گيری سريع از جمله عواملی است كه منجر به استفاده بيش از حد موتور سيكلت در سطح استان شده است.

سرهنگ رضايی افزود:54 درصد مجروحان در سال جاری موتور سواران بودند كه از اين آمار 39 درصد فوتی بوده است.

وی گفت:تنها برخورد پليس راهور تأثير گذار نيست و حتما بايد اقدامات فرهنگی گسترده ای در اين زمينه انجام گيرد و از ظرفيت نخبگان و صاحب نظران استان به نحو مطلوب به كارگيری شود.

در ادامه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامي استان افزود:عملكرد مطلوبی در آموزش فرهنگ ترافيكی انجام شده است و اين در حالي است كه امروزه برخورد قهری تأثير چندانی ندارد.

سرهنگ سيد محمدرضا سرفرازی اظهار کرد:اقدامات خوبی در زمينه فرهنگ سازی استفاده از كلاه ايمنی در برخی از شهرستان های استان انجام گرفته است كه با اهداء كلاه ايمنی به موتور سواران قانونمند تأثير به سزايی در فرهنگ رانندگی موتور سواران داشته است.

وي گفت:معاونت اجتماعی به صورت مستمر با اعزام كارشناسان و برگزاری كلاس هاي آموزشی در سطح مدارس و محافل عمومی در مورد فرهنگ ترافيكی آموزش های لازم را به شهروندان ارئه می دهد.

معاون پيشگيری از وقوع جرم استان نيز با اشاره به فرهنگ سازی استفاده از كلاه ايمنی افزود:اين فرهنگ همانند گذشته بايد صورت گيرد و ابتدا از كانون خانواده شكل بگيرد و نهادينه شود.

حجت الاسلام وحدانی نيا افزود:نمايش كليپ های آموزشی در محافل عمومی و مدارس تأثير به سزايی در كاهش تصادفات خواهد داشت.

وي گفت:آموزش قوانين راهنمائی و رانندگی باید از سنين كودكی و از مهدها و مدارس آغاز شود تا اثر گذاری آن در سنين بالا بيشتر باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار