ساری،

شناسایی40 هزار اتباع خارجی غير مجاز

40 هزار اتباع خارجی غير مجاز در مازندران شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، رضا محسن پور معاون مدير کل اتباع خارجی استانداری مازندران در جلسه اتباع بيگانه در فرمانداری بابلسر گفت: 40 هزار افغانستانی غير مجاز در استان شناسایی شدند.

وی تعداد افغانستانی غير مجاز در استان را 40 هزار نفر اعلام کرد و افزود: اين بدان معناست که با وجود بحران بيکاری حدود 40 هزار فرصت شغلی استان مازندران در دست اتباع بيگانه است.

معاون مدير کل اتباع خارجی استانداری مازندران گفت : 5 هزار اتباع افغانستانی امسال از مازندران دستگير و به کشورشان بازگردانده شدند و حدود 200 تبعه پاکستانی هم دستگير وبه اردوگاهی در قزوين منتقل شدند.

رضا محسن پور افزود : 90 در صد از کارگران کارخانه های شالی کوبی مازندران را کارگران افغانستانی تسکيل می دهند.

وی از کارفرمايان خواست قبل از اقدام به عقد قرارداد که موجب استخدام کارشناس و کارگر بيگانه می شود، نظر وزارت تعاون کار و امور اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بيگانه استعلام کنند.

وی گفت : کارفرمايانی که بدون مجوز با افغانی ها کار کنند قانون به شدت با آنها برخورد می کند و بخشداران ودهياران موظف هستند در صورت مشاهده به کارگيری نيروی افغانستانی در کارخانجات يا واحدهای صنعتی موضوع را بلافاصله به نيروی انتظانی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار