به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی ازبزرگترین و قدرتمندترین خودروهای اس یو وی موجود در بازار، مرسدس بنز G کلاس است و حالا مرسدس بنز نسخهای مستحکمتر و تقویت شده از این خودرو را با نام G550 4×4 روانهی بازار میکند.
این خودرو با طراحی جعبهای شکل خود از اوایل سال ۲۰۱۷ وارد بازار ایالات متحده خواهد شد و قیمت پایهی آن از ۲۲۵ هزار دلار آغاز میشود. با چنین قیمتی، این مدل گرانترین نسخهی بنز G کلاس در بازار خواهد شد؛ چون حتی خودروی G65 AMG با پیشرانهی V12 خود دارای قیمتی معادل ۲۱۸ هزار دلار است و از این مدل قیمت پایینتری دارد.
خودروی مرسدس بنز G550 4×4 نخستین بار در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یک مدل مفهومی به نمایش درآمد، خودروی به نمایش درآمده در ژنو در حقیقت یک G63 6×6 بود که یک محور آن حذف شده و بدنهی آن همانند یک جی کلاس عادی بود. نتیجهی کار یک جی کلاس بود که ارتفاع از سطح زمین آن افزایش زیادی پیدا کرده و به ۴۳ سانتیمتر رسیده بود. این خودروی چهارچرخ محرکِ از ترنسفر کیس دندهسنگین، سه عدد قفل دیفرانسیل و اکسلهای غیر همراستا استفاده میکند. مورد آخری یعنی اکسلهای غیر همراستا با مرکز چرخها به این صورت است که برخلاف خودروهای عادی -که اکسل آنها در امتداد مرکز چرخها قرار دارد- در این خودرو اکسل کمی بالاتر از مرکز چرخهای عظیم ۲۲ اینچی جی کلاس قرار دارند. به این نوع اکسلها اصطلاحا (Portal) گفته میشود و در داخل خود دارای یک جعبهدندهی تک سرعته هستند.
استفاده از این نوع اکسل نهتنها ارتفاع خودرو را افزایش داده بلکه سبب افزایش پهنای آن نیز شده است و در نتیجه G550 4×4 در مقایسه با مدل استاندارد دارای ۲۲ سانتیمتر پهنای بیشتر در جلو و ۲۵ سانتیمتر در عقب است. سیستم فنربندی این خودرو مجهز به کمکفنر لول و فنرهای دوبل است که وجود چنین سیستمی حتی در سختترین مسیرها نیز تماس چرخها را با زمین حفظ میکند. کمکفنرهای تنظیم شوندهی این خودرو دارای دو عدد تثبیتکننده یا استابیلایزر هستند که این ویژگی آرامش خودرو را در مسیرهای خارج جادهای تضمین میکند.
قدرت این خودرو از طریق یک پیشرانهی هشت سیلندر وی شکل به حجم ۴ لیتر تأمین میشود که با پیشرانهی مورداستفاده در مدل عادی G550 یکسان است. این پیشرانه میتواند ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. جعبهدندهی مورداستفاده از نوع ۷ سرعتهی خودکار است. سیستم چهارچرخ محرک این خودرو میتواند گشتاور پیشرانه را به صورت ۵۰:۵۰ بین محور جلو و عقب تقسیم کند و دندهی کمکی نیز موجود است.
انتهای پیام/