بندرعباس؛

استفاده از جلبک برای درمان و درآمد

خیلی از افراد وقتی اسم جلبک را می شنوند یاد آدم های بی تحرک و یا یک چیز بی خاصیت میافتند ،اما همین جلبک ها امروزه سبب ایجاد درامدو اشتغال شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،اسپیرولینا یک جلبک سبز تیره‌رنگ است با میزان زیادی ویتامین، مواد معدنی به‌طوری که به معدن طلای غذایی شهرت دارد.
بیش از دو هزار سال است که از جلبک‌های دریایی، هم به‌عنوان غذای جانبی بشر و هم در پزشکی، استفاده می‌شود.
اما یک مخترع  هرمزگانی در بندرعباس با تحقیقات و تلاش خود از همجاوری با دریا حدکثر استفاده را کرده و با استفاده از این جلبک برای نخستین باردرجهان صابونی جدید با فرمول دریایی و گیاهی را ثبت اختراع و تولید کند.
به ازمایشگاه تحقیقاتی این مخترع  میرویم؛اقای شاهرخ خانی در حین انجام کارهای ازمایشگاهی می گوید از این نوع جلبک پماد مخصوصی را برای دردهای مفصلی که دارای مجوز تولید است در سطح کشور به فروش رسانده‌ایم، همچنین این نوع جلبک در فرآورده‌های بهداشتی ضدجوش، ضدلک و روشن‌کننده پوست و افزایش‌دهنده گردش خون به کار برده می‌شود که در ادامه با توجه به استقبال مردم از این محصول شروع به تولید داروها و قطره آنتی‌میگرن با خواص کاهش سردردهای میگرنی کردیم.
این مخترع هزینه‌های اولیه  تولید را خود تأمین کرده  و ازسال 92تحت حمایتهای  پارک علم و فناوری در سطح 3 اختراعات است.
کمبود سرمایه و فضای تولید برای گسترش محصول از مشکلات  اقای خانی است  وی به علت ظرفیت خالی شرکت‌ها و نبود سرمایه کافی، این  محصول را برای تولید نهایی و  و قالب‌گیری به شرکتی در  اصفهان می فرستد و از انجا به سراسر کشور ارسال می کند.
 علاوه براین صابون تا کنون 37 اختراع از اقای خانی ثبت شده است.
اما تولید "وارنیش مخصوص دندان" برای نخستین بار از جلبک دریایی در جهان از دیگر اختراعات شاهرخ خانی است که اکنون در مرحله تایید نهایی برای تولید انبوه است .
به محل فروش محصولات این مخترع می روم  چند خانم درانجا مشغول خرید بودند.
خانم جوانی می گوید صابون جلبک را استفاده کردم قبلا و لکه های پوستم را از بین برد الان برای بار سوم است  که برای خرید آن امده ام.
از خانم میانسالی که دو محصول گیاهی در دست دارد سوال می کنم چه چیزی خریده است؛وی می گوید این پماد را برای تسکین درد استفاده می کنم چون شیمیایی نیست و عوارضی ندارد و قبلا هم که خرید کردم بسیار راضی بودم و قطره ضد میگرن هم برای سردرد هایم استفاده کردم  که بسیار موثر در کاهش درد است.
یکی از مواردی که می‌توان روی فروش این محصولات  تمرکز کرد جلب توریست‌ها و مشتریان خردی هستند که به قصد تفریح یا کار به هرمزگان سفر می‌کنند.
خانی در این رابطه می گوید با تبلیغات و بازاریابی توانسته  بخش قابل توجهی از محصولات  خود را به توریست‌ها عرضه کنندوی  اظهار امیدواری می کند که  همین افراد دریچه‌ای برای معرفی محصول به خارج از کشور برای جلب توجه تاجران خارجی شوند.
قطعا حمایت مسولان از چنین  مخترعانی برای گسترش تولید و بازاریابی نقش به سزایی درارتقای اقتصاد کشور و ارزآوری خواهد داشت.
 او در خصوص گسترش محصول میگوید که باید حتماً سرمایه‌گذاری برای معرفی بیشتر محصول باشد. او همچنین گلایه می‌کند که اگر سرمایه کافی و مشکلات مالی در مسیر ما قرار نداشت در شهر خودمان برای تولید پیش می‌رفتیم، البته در این راستا هم در تلاش هستیم و امیدواریم در آینده این امر را به تحقق برسانیم.
به اعتقاد کارشناسان نگاه هوشمندانه، تلاش ، خلاقیت و استفاده از منابع گیاهی و جانوری در طبیعت هر منطقه  به عنوان سرمایه ،یکی از راههای مناسب کسب درامد است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.