مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مبلغان در سیستان و بلوچستان به تقویت نگاه تقریبی، اتحاد و همدلی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت الاسلام عیسی بزمانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خزایی اظهار کرد: امثال شهید خزایی با تاثی از شهدا برای روشنگری تلاش کردند که امیدواریم از سربازان اربعین که ثمره اربعین هستند در عرصه خبر و روشنگری استفاده شود.

وی گفت: 500 مبلغ بومی که 400 نفر مبلغ و صد نفر مبلغه هستند کار تبلیغ را در دهه اخر صفر انجام میدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در کنار روحانیون مستقر و مقیم، روحانی اعزامی خارج از استان هم داریم که 80 نفر هستند و با حساب آنها در مجموع مبلغان استان 580 نفر هستند.

این مسؤول ادامه داد: حضور زوار خارجی را در ایام محرم و صفر در استان داشتیم که ستاد اربعین خدمات بسیار خوبی به این زوار ارائه داده است.

بزمانی بیان کرد: مبلغان باید به چند محور توجه داشته باشند اول ارتباط با نسل جوان با حضور در مدارس و مساجد با برگزاری گفتمان‌های دینی، نوع نگاه مبلغان نیز باید به گونه ای باشد که به موضوع آسیب‌های اجتماعی هم بپردازند زیرا دشمن از هرگونه فضایی برای ضربه زدن استفاده می‌کند.

این مسؤول افزود: با توجه به ایام شهادت پیامبر مکرم اسلام (ص) همگرایی، تقویت اخوت و تقریب در دستور کار است تا نگاه تقریبی در این ایام بیش از پیش نهادینه شود.

بزمانی بیان کرد: در روز اربعین در 14 نقطه استان برنامه محوری برگزار خواهد شد و تجمع در مساجد جامع شهرستانها با قرائت زیارت اربعین برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به نزدکی ایام شهادت امام رضا(ع) تاکنون هشت هیأت از استان اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مشهد مقدس حضور داشته باشند و در مراسم عزاداری امام رضا (ع) شرکت کنند.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار