وضعیت مبهم ملی پوشان دو و میدانی/ حدادی به دنبال جذب جانشین بوخونسف

با گذشت سه ماه از اتمام المپیک، هنوز وضعیت کادرفنی تیم ملی دو و میدانی کشورمان مشخص نیست.

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته مسئولان فدراسيون و اعضای سازمان تيم های ملی با تمام ملی پوشانی که در برنامه آماده سازی رقابت های قهرمانی آسيا قرار دارند٬ صحبت شده تا تصميم هایی که گرفته می شود٬ خيلی با نظر بچه ها در تضاد نباشد و بعد از ماجرایی که سر قطع حقوق دووميدانی کاران راه افتاد٬ حداقل این بار شرایط آرام تر پيش برود. 
 
تعداد دووميدانی کارانی که باید برایشان تصميم گرفته شود٬ زیاد است و حدود 50 – 40 نفری هستند که باید جداگانه برای شان برنامه ریزی شود.

به گفته اعضای سازمان تيم های ملی٬ تقریبا وضعيت تمرینی بيشتر این نفرات و اینکه قرار است با چه مربيانی کار کنند٬ مشخص است اما از بين چهره های شاخص دووميدانی٬ وضعيت موفق ترین دووميدانی کار ایران در المپيک هنوز روشن نيست.

بر همین اساس فدراسیون دوومیدانی سه راه حل در راستای انتخاب هرچه سریع تر مربی برای تفتیان در نظر گرفته تا یکی از امیدهای مدال آوری کشورمان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، زیر نظر مربی تمریناتش را پیگیری کند.

راهکار نخست فدراسیون دوومیدانی برای انتخاب مربی تفتیان این است که مقدمات آشتی وی با احمد رمضان زاده را فراهم کند تا مانند قبل از رقابت های المپیک این مربی تمرینات تفتیان را زیرنظر گیرد.

اعزام تفتیان به کمپ های تمرینی هلند یا آمریکا و تمرین زیر نظر مربیان با دانش این کمپ ها راهکار دوم فدراسیون است.

آخرین راه حل فدراسیون برای انتخاب مربی این دونده ماده 100 متر، آوردن یک مربی باتجربه خارجی به ایران است.حال باید به انتظار نشست و دید که فدراسیون دوومیدانی در روزهای آتی چه تصمیمی در این مورد می گیرد و البته تا چه اندازه نظرات خود تفتیان برای انتخاب مربی اش لحاظ می شود.
 
احسان حدادی٬ متفاوت با بقيه یکی از افرادی که برنامه اش تقریبا مشخص است اما هنوز مربی اش معرفی نشده است. وی در حال ریکاوری است و می خواهد از چندروز روز دیگر تمریناتش را به طور جدی آغاز کند.باتوجه به اینکه نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن اعلام کرده که به دلیل کهولت سن کیم بوخونیف دیگر تمایلی برای ادامه همکاری با وی ندارد،برهمین اساس قرار شده خودش مانند سال های گذشته مربی اختصاصی اش را معلوم کند.
 
براساس اعلام مسئولان فدراسیون،قرار است برای بهبود عملکرد ورزشکاران در مسابقات بین المللی پیش رو در بخش پرتاب ها یک مربی خارجی استخدام شود،براین اساس جدی ترین گزینه اعضای سازمان تیم های ملی دو و میدانی هنریک ژلونفسکی سرمربی لهستانی است. برهمین اساس ماه آینده ژلونفسکی که قبلا عهده دار مربی گری پیوتر مالاخوفسکی لهستانی بوده برای مذاکرات نهایی با مسئولان فدراسیون به ایران سفر خواهد کرد تا درصورت توافق هدایت ملی پوشان را بر عهده بگیرد.وی در صورت توافق هدایت ملی پوشان پرتاب چکش٬ وزنه و دیسک را بر عهده خواهد گرفت.

گفتنی است در جلسه اخیر سازمان تیم های ملی تصویب شده است که به ورزشکاران حاضر در اردو پول تو جیبی تعلق بگیرد تا با روحیه و انسجام بهتری در اردوهای تیم ملی شرکت کنند.اگر چه بعضی از ورزشکاران با طرح های جدید فدراسیون به هیچ عنوان موافق نیستند.

برهمین اساس هادی سپهرزاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: احسان حدادی به طور جدی از 30 روز دیگر تمریناتش را آغاز خواهد کرد.هم اکنون در حال انجام کارهای آب درمانی و فیزیوتراپی است تا بتواند به مرز آمادگی دست پیدا کند.از طرفی شخص رییس فدراسیون به دنبال جذب یک مربی با کیفیت خارجی برای حسن تفتیان است اما تنها مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که با توجه به رکورد خوبی که این ورزشکار در مسابقات ورلد چلنج مادرید به ثبت رسانده جذب مربی با قابلیت های استاندارد در این زمان کوتاه برای وی دشوار است چرا که هم اکنون بیشتر مربیان صاحب سبک در کشورهای پیشرفته در حال تمرین کردن با دیگر ورزشکاران هستند.

وی در مورد انتخاب مربیان برای ورزشکاران پرتابی یاد آور شد: قرار است مربیانی از کشور لهستان برای مذاکرات نهایی با فدراسیون برای هدایت ورزشکاران در مسابقات پیش رو وارد ایران شوند. تا آن زمان دوومیدانی کاران باید به تنهایی تمریناتشان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار