موافقت فیبا با درخواست حجاب بسکتبالیست مسلمان

فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) با درخواست بازیکن مسلمان برای حضور باحجاب در رقابت ها موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورلد بولتین،‌ فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) روز جمعه اعلام کرد اجازه پوشیدن حجاب را برای یکی از بسکتبالیست های مسلمان صادر کرده است.
این فدراسیون اعلام کرد که نوحا برهان 18 ساله که برای تیم هادینگ در لیگ آماتور استکهلم بازی می کند، می تواند حین بازی های این تیم حجاب اسلامی داشته باشد.

البته این تصمیم تا ماه ژانویه 2016 پابرجا است و فیبا اعلام کرده که در پایان ماه ژانویه دوباره این مسئله را برسی خواهد کرد. فیبا دو ماه پیش درخواست این بازیکن مسلمان را رد کرده بود اما دیروز در بیانیه ای اعلام کرد که وی می تواند حین بازی حجاب داشته باشد.

این در حالی است که فدراسیون بسکتبال کشورمان چندین بار درخواست حضور با حجاب بسکتبالیست های ایرانی در مسابقات جهانی بسکتبال را به فیبا ابلاغ کرد اما فدراسیون جهانی با این درخواست موافقت نکرده است. 

چندی پیش تیم بسکتبال بانوان کشورمان با حجاب اسلامی در مسابقات ترکمنستان حضور پیدا کرد و درخشش قابل توجهی نیز داشت. بر همین اساس طبق دستور وزیر ورزش کشور مقرر شد تا جلسه ای میان رئیس فدراسیون بسکتبال و معاونان وزارت ورزش برگزار و این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار