شیراز؛

کودک پنج ساله قربانی بالابر غیر استاندارد

بالابر غیر استاندارد یک منزل مسکونی در شیراز جان کودک 5 ساله را گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اعلام کرد: در ساعت 15:16 دقیقه روز پنج شنبه با مراجعه حضوری خانواده ای نگران به آتش نشانی و اعلام گیر کردن بدن کودکشان در حین حرکت بالابر، تیم امدادی به سرعت راهی محل حادثه در یک منزل مسکونی دو طبقه در بولوار گلستان بود شدند.
کریم امیری فرمانده این عملیات در شرح این حادثه گفت: این بالابر غیر استاندارد که بدون داشتن درب به منظور جابجایی سالمندان ساختمان تعبیه شده بود که کلید حرکت آن نیز، از طبقه اول به دوم و بالعکس در بیرون از بالابر قرار داشت، کودک پس از وارد شدن و زدن کلید، به هر دلیل و شاید متوقف کردن بالابر، سر و قسمتی از بدن را بیرون می آورد که با حرکت سریع بالابر ، بدن کودک گیر می کند.
وی در ادامه گفت: پس از رسیدن به محل حادثه، شرایط امداد بسیار سخت بود و تیم امدادی با کمترین زمان ممکن، کودک را بوسیله تجهیزات هیدرولیک آزاد کرده و امدادرسانی به مصدوم تا رسیدن عوامل اورژانس انجام شد و تیم امداد 115 نیز، عملیات احیا را آغاز کرد ولی متاسفانه مرگ محمد مهدی پنج ساله تایید شد.
فرمانده عملیات به دیر رسیدن به صحنه حادثه به دلیل اعلام حضوری این خانواده اشاره کرد و گفت: متاسفانه این خانواده حضوراً به ایستگاه مراجعه کرده و حادثه را اعلام کردند در صورتیکه اگر با سامانه 125 تماس گرفته بودند، مطمئناً با سرعت بیشتری عملیات امداد انجام می شد.
کریم امیری نصب غیر استاندارد و ناایمن بودن بالابر را علت اصلی این حادثه دانست و افزود: اگر استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد و رعایت اصول ایمنی، به عنوان یک فرهنگ نه یک اجبار در بین شهروندان عزیز جدی گرفته می شد، مطمئناً ما امروز شاهد این نمونه حوادث دلخراش در سطح شهر نبودیم.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار