رئیس هیات مدیره انجمن محیط زیستی "ندای قاصدک" از اجرای طرح "پاکبان اربعین" در مراکز اصلی عزاداری اربعین حسینی(ع) در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدرضا نقدی اظهار کرد: طرح "پاکبان اربعین" فردا (30 آبان) همزمان با تجمع عزاداران حسینی(ع) در کرمانشاه اجرا می‌شود و ظروف یکبار مصرف و زباله‌هایی که توسط مردم در خیابان رها می‌شود، پاکسازی خواهد شد.


وی زمان شروع پاکسازی را از هشت صبح اعلام کرد و ادامه داد: تا زمانی که عزاداری ادامه داشته باشد و همه زباله‌ها از سطح زمین جمع شود، در مسیر حاضر خواهیم بود.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: عمده تمرکز هم در دو محدوده میدان "آیت‌اله کاشانی" و "پارک نوبهار" است که محل اصلی تجمع عزاداران می‌باشد.

نقدی از همکاری حدود 60 فعال محیط زیستی داوطلب در این طرح خبر داد و عنوان کرد: دستکش و کیسه زباله بین این افراد توزیع می‌شود تا باقی مانده ظروف یکبار مصرف نذری را جمع کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کار جمع‌آوری، اطلاع‌رسانی به مردم و هیات‌های مذهبی را نیز انجام می‌دهیم و از مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی برای غذا و چای داغ برای آنها می‌گوییم تا در حد امکان از ظروف گیاهی و کاغذی استفاده کنند.

به گفته وی جمع‌آوری زباله‌ها یک بعد فرهنگ سازی هم دارد تا خود مردم هم از ریختن زباله خودداری کنند رها کردن ظروف نذری هم محیط زیست را آلوده و نازیبا می‌کند و هم زحمت زیادی به نیروهای شهرداری تحمیل می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن محیط زیستی ندای قاصدک با بیان اینکه این انجمن دو سال است این کار را در ایام محرم و صفر انجام می‌دهد، از همه افرادی که تمایل دارند در طرح پاکبان اربعین مشارکت داشته باشند، دعوت به همکاری کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.