وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت:سند آمایش آموزش عالی کشور، با تقسیم بندی به ده منطقه ، تدوین شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد فرهادی،امروز، در سنندج با بیان این مطلب گفت: این سند بر اساس طرح آمایش برنامه راهبردی توسعه دانشگاه‌ها تعریف شده است.

وی با تاکید بر تقویت آموزش های مهارتی ، گفت:از 700 هزار دانشجوی ورودی سال تحصیلی جاری، حدود 27 هزار نفر در رشته‌های مهارتی است.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با نامطلوب خواندن نسبت دانشجو به هیات علمی ، گفت: این نسبت در کشور 27 به یک و در کردستان 29 به یک است که باید ساماندهی شود.

فرهادی، درپاسخ به سوالی مبنی بر انتقال رشته روانشناسی بالینی و رشته های امثال آن از وزارت علوم ،به وزارت بهداشت ، اظهار داشت: رشته های مشترک بین دو وزارتخانه علوم و بهداشت ، درقالب شورای مشترک ، تعیین تکلیف می شود .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سوابق تحصیلی در کنکور سال گذشته، 83 درصد تاثیر داشته ودرسال تحصیلی جاری به 85 درصد می رسد.

فرهادی همچنین افزود:ازسوی شورای گسترش، مجوز پذیرش توسط مراکز مجاز در مقطه دکترا 5 تا 7 نفرودرمقطع کارشناسی ارشد هم 20 نفر است.

وی در ادامه، به وجود پتانسیل همسایگی بین دانشگاه کردستان ودانشگاه های شمال عراق اشاره کرد و گفت: باید زمینه پذیرش و تبادل اطلاعات و همکاری های علمی بین این دانشگاهها، بیش ازگذشته فراهم شود.

فرهادی ازافزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و افزود: اعتبار این صندوق، 600میلیارد تومان است که در قالب تسهیلات و وام دانشجویی به تمام دانشجویان مقطع دکتری پرداخت و در پایان تحصیلات باز پرداخت می شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندارکردستان هم گفت: اجرای قانون بومی‌گزینی موجب شده دانش‌آموزان مستعد استان‌های محروم نتوانند در دانشگاه‌های عالی کشور ادامه تحصیل دهند و درحالی که بالاترین سطوح علمی را در دانشگاه‌های استان خود طی می‌کنند ، ولی با بازار کار کشور آشنایی ندارند.

رئیس دانشگاه کردستان، هم، از اشتغال به تحصیل نه هزار و 100دانشجو، با 309هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حوزه عمرانی ، این دانشگاه دارای 40هزار متر مربع پروژه عمرانی است.

فردین اخلاقیان، افزود: 30هزار متر مربع پروژه عمرانی دیگر نیز، در دست احداث است.

در ادامه سفر یک روزه وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به کردستان، کلنگ احداث خوابگاه دانشجویی پسرانه در زمینی به مساحت 3هزارو 500 متر مربع و با اعتبار 4میلیاردتومانی به زمین زده شد.

قرار است، این خوابگاه دانشجویی ، ظرف 18ماه به بهره برداری برسد .

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.