افزایش 15 درصدی تخت های های تخصصی بیمارستان توانبخشی رفیده که با تعرفه های دولتی بزودی به کمک 20 تخت فعال می شود.

مجتبی عظیمیان متخصص مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: بیمارستان رفیده، یکی از دو بیمارستان توانبخشی کشور است اما تنها بیمارستان توانبخشی دانشگاهی با تعرفه های دولتی است که امکانات و توانایی علمی متخصصان آن ، قابل رقابت با بهترین بیمارستانهای غیردولتی می باشد.
 
وی در ادامه از خدمات تخصصی بیماران MS در بیمارستان توانبخشی رفیده خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون 20 تخت فعال در این بیمارستان به بیماران از درمان اولیه تا خدمات توانبخشی نظیر فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، خدمات روانشناسی، خدمات مشاوره ای به بیمار و همراهان بیمار در خصوص چکونگی همراهی و مواجه با این بیماران ارائه خواهد شد.

دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفت: به دلیل ارائه خدمات تخصصی به بیماران ام اس در بیمارستان توانبخشی رفیده ارتباطاتی با انجمن علمی ام اس، ویژه نامه کنگره ام اس و همچنین معرفی این بخش و خدات تخصصی توانبخشی در کنگره های بین المللی داشته ایم.

عظیمیان همچنین از نتایج مطالعات برخی از تحقیقات در خصوص ام اس و عومل ابتلا به آن گفت: از آنجایی که علت ام اس ناشناخته است راه های قطعی در درمان آن نداریم اما مطالعات نشان داده دوری از استرس ها،تغذیه ، تحرک مناسب و اصلاح ویتامین D که میزان مصرف آن با صلاحدید پزشک معالج است تا حد قابل توجهی فرد را از ابتلا به این بیماری در امان می دارد.

وی گفت: در دنیا روی اصلاح ویتامین د تاکید فراوان شده است که توصیه ما نیز مصرف این ویتامین با صلاحدید،تعیین میزان دریافتی از سوی پزشک معالج ، دورماندن از مصرف خودسرانه و خوددرمانی از سوی افراد جامعه است.
 
عظیمیان با اشاره به اهمیت و تاثیر خدمات توانبخشی در بازگشت بیماران و معلولان به جامعه و داشتن زندگی مستقل ، اظهارداشت: توانبخشی، بعد از پیشگیری و درمان ، سطح سوم نظام سلامت کشور محسوب می شود که متاسفانه طی سالها، مغفول مانده است ، درصورتی که با توجه به این بخش ، بسیاری از مشکلات جسمی ، روانی و اجتماعی بیماران و خانواده های آنان ، کاهش یافته و بطور چشمگیری ، در کاهش هزینه های درمانی و بار مالی دولت از این بابت ، موثر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۰۱:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
من بعضی وقتا کلمات رو جابه جا میگم احتمال ام اس هست
آخرین اخبار