استاندار گفت : زائران اربعین حسینی مهران را بخاطر مسافت اندک انتخاب می کنند و نمی توان مردم را مجبور کرد از مرزهای دیگر بروند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمدرضا مروارید در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما گفت : با توجه به اسقبال مردم از مرز مهران باید تلاش کرد زیرساخت های ارتباطی این مرز توسعه یابد نه با اجبار آنها را راهی مرز های دیگر برای سفر به عتبات عالیات کرد.

وی مسافت اندک و نزدیکی مرز چیلات به مرز بین المللی مهران و شهرهای کوت و دیگر شهرهای کشور عراق را مهرم برشمرد و افزود : با توجه به حجم زیادی زائران اربعین باید تلاش کرد سال آینده از مرز چیلات دهلران بهره برداری و استفاده شود.

استاندار تاکید کرد : هم اکنون نیز ترافیک در راه های استان و ممسیرهای منتهی به مهران و مرکز کشور روان است و مشکل خاصی مشاهده نمی شود.

مروارید اظهار کرد : نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش چهار برابری بازگشت زائران اربعین از مرز مهران هستیم، حدود 30 درصد زائران مسیر مهران - دهلران - اندیمشک را برای بازگشت به شهرهای خود انتخاب می کنند ولی با وجود این حجم از زوار اما باز هم در اطلاع رسانی های برخی رسانه ها، مرز مهران مظلوم واقع شده است.

بر اساس اعلام مسئولان استان بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران خارج شده و حدود 450 هزار نفر نیز وارد شده اند، این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است.










انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.