رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: آماده سازی اردوگاه های خوزستان جهت اسکان زائران بازگشته از سفر اربعین صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت السلام سیدمحمود موسوی، رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان در حاشیه روند بازدید از مواکب مستقر در مرزاز فراهم بودن ظرفیت های اسکان در استان برای زمان بازگشت خبر داد و بیان داشت: هر زائری که  با رسیدن به مرز توان ادامه مسیر را نداشته باشد در شهرستان ها و مرکز استان شرایط اسکان آنها فراهم شده است و از ظرفیت تمام مساجد و حسینیه ها و اردوگاه های راهیان نور استفاده می شود.

وی از آبادان، خرمشهر، اهواز، اندیمشک و شوش به عنوان شهرستان های دارای امکان اسکان زوار یاد کرد و افزود: ارودگاه های راهیان نور از مهمترین ظرفیت های اسکان هستند که در زمان رفت نیز پذیرای زائران بوده اند و در زمان بازگشت هم با وجود این اردوگاه ها، محدودیتی در زمینه اسکان وجود ندارد.

موسوی ادامه داد: اردوگاه ایثار با ظرفیت 50 هزار نفر و اردگاه شهید باکری با ظرفیت 50 هزار نفر و اردوگاه شهید مسعودیان در اهواز با ظرفیت تا 100 هزار نفر از جمله ظرفیت های فراهم شده برای آماده اسکان زائرانی است که از سفر اربعین بازگشته اند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان با تاکید بر اینکه همه ابزار پذیرایی برای بازگشت زوار آماده است، عنوان کرد: در تمام این مدت سه وعده غذایی و میان وعده میان زوار توزیع شده است.

موسوی با بیان اینکه مواکب تا 5 روز پس از اربعین برپا خواهند بود اما از تعداد آنها کاسته می شود، افزود: برنامه ریزی شده که تعداد مواکب به پنچ موکب کاهش یابد اما همین تعداد توان ارائه خدمات به همه زوار بازگشته را دارند.

 وی ادامه داد: 2 هزار تن آرد از برای مرزهای خوزستان فرستاده شده است و همچنین تاکنون 100 تن سیب به مرزها اهدا شده که 32 تن از آن به مرز چذابه ، 30 تن به مهران و بقیه به مرز شلمچه فرستاده شده اند.

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان اظهار کرد: تاکنون بیش 5 میلیون بطری آب معدنی توزیع شده و این توان را داریم که تا 25 ماه هم آب معدنی توزیع کنیم. همچنین 3 تریلی کنسرو ماهی برای مرز شلمچه و 3 تریلی برای مرز چذابه ارسال شده است.

وی گفت: کلیه مواد خوراکی و مصرفی همگی اهدایی هستند و ما در این زمینه هیچ گونه هزینه ایی متقبل نشده ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.