وزیر خارجه سوریه، پیشنهاد استفان دی میستورا مبنی بر تشکیل دولت خودگردان در شرق حلب را کاملا غیرقابل پذیرش خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از "سانا"؛ "ولید معلم" –معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه- امروز در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که پیشنهاد "استفان دی میستورا" –فرستاده سازمان ملل در امور سوریه- مبنی بر ایجاد دولت خودگردان در شرق حلب، کاملا مردود و غیر قابل پذیرش است.

"ولید معلم" گفت: "صبح امروز، گفتگوهایی را با استفان دی میستورا و هیئت همراه او انجام دادیم؛ انتظار داشتیم در این دیدار، زمان از سرگیری مذاکرات سوری-سوری تعیین شود، ولی در این مورد، چیزی نشنیدیم و تمایلی در دی میستورا برای از سرگیری مذاکرات مشاهده نشد. شاید او منتظر آغاز به کار دولت جدید آمریکا و یا دبیرکل جدید سازمان ملل است."

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: "سه بار با برقراری آتش بس پی درپی، به اهالی محله های شرقی حلب فرصت دادیم تا از این شهر خارج شوند، ولی گروه های تروریستی به آنها اجازه خروج ندادند؛ این وظیفه دولت سوریه است که شهروندان خود را از سیطره تروریست ها در حلب نجات دهد."

ولید معلم افزود: "ترکیه در جنگ علیه سوریه، خود را در پس تروریست ها پنهان می کند و حمایتی که این کشور از تروریست ها به عمل می آورد دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست. ما حضور حتی یک سرباز ترکیه ای در خاک سوریه را برنمی تابیم و هر کدام از آنها که در خاک ما حضور یابد، متجاوز است."

وی تصریح کرد: "آمریکا نمی خواهد داعش را از بین ببرد؛ بلکه تنها می خواهد این گروه تروریستی را مهار کند. چگونه طی دوسال از حملات ائتلاف بین المللی، این گروه هنوز نابوده نشده است؟!"

معلم تأکید کرد پیش بینی سیاست دولت جدید آمریکا در قبال بحران سوریه هنوز زود است و افزود: "سیاست پیشین آمریکا در قبال سوریه اشتباه بود و کلید اصلاح آن، در گفتگو با روسیه و توافق بر سر شیوه نابودی تروریسم است. آنچه ما از دولت آینده آمریکا می خواهیم این است که حمایت خود از تروریست ها متوقف کند و افسار دیگر کشورهای حامی تروریسم را بکشد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
تروریستای حلب مگر خونشون رنگین تر از یمنیهای مظلوم هست یمن تو محاصره باشه صداشون در نمیاد بعد یه عده آدمکش تو گوشه حلب خیلی به یادشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
آمریکا مادر تروریسم سیاه است و آنرا پرورش میدهد و خود تروریسم است چگونه تروریسم علیه تروریسم شمشیر بکشد مگر در اختلافهای داخلی خود شان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
دی میستورا خیلی بی خود کرده و شکر میل کرده اینهمه شهید دادیم که اخرش یک ادم عوضی بیاد بگوید دولت خودگردان . واقعا که ................
آخرین اخبار