آخرين پست اشكان دژاگه در اينستاگرام ماجرای جالبی دارد. ماجرای ۵ دوست از ۵ كشور كه موفقيت‌هايشان را مديون فوتبال هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اشکان دژاگه در آخرين پست اینستاگرامش عکسی قدیمی از دوران نوجوانی خود در کنار دوستان و همبازیانش منتشر کرده است. نوجوانان مهاجر آسيایی و آفريقایی که در کنار هم در محله فقیر نشین برلین رشد کردند و با هم پا به توپ شدند و بنابر گفته خود اشکان چه بسا اگر فوتبال نبود سرنوشتی شوم انتظار تک تک آنها را می‌كشيد.

روايت عجيب يك عكس؛ معجزه فوتبال در زندگی اشكان دژاگه

روايت عجيب يك عكس؛ اشكان و دوستان معجزه فوتبال همگی آنها فوتبال را از تیم های نوجوانان و جوانان فوکس برلین، تنیس بورسیا برلین و در نهایت هرتا برلین آغاز کردند و با یکدیگر تا تیم های پایه ملی آلمان هم پیش رفتند اما در ادامه دست سرنوشت هر یک از آنها راهی تیم سرزمین مادری‌شان کرد تا بازیکنانی که شاید حتی کشور واقعی خود را به یاد نداشتند عرق خود به میهن را در تیم ملی سرزمین مادری خود نشان دهند و جالب اینکه هر یک از این ۵ بازیکن بزرگ در تصور برای ۵ تیم ملی مختلف به میدان رفتند.

روايت عجيب يك عكس؛ معجزه فوتبال در زندگی اشكان دژاگه

ظفر یلین مهاجر ترک تبار آلمان از همان ابتدا و در مقطع جوانان بازی برای تیم ملی ترکیه را انتخاب کرد، اما از بین ۴ بازیکن دیگر که همگی در تیم های ملی پایه آلمان همبازی بودند جروم بواتنگ به بازی خود در تیم ملی بزرگسالان آلمان ادامه داد اما برادر او بازی برای تیم ملی غنا را انتخاب کرد، انیس بن هتیرا دیگر بازیکن در تصویر به تیم ملی تونس رفت و اشکان دژاگه هم که پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرد.

روايت عجيب يك عكس؛ معجزه فوتبال در زندگی اشكان دژاگه

جالب اینکه دوستان و همبازیان قدیمی اشکان همچنان ارتباط نزدیک‌شان با یکدیگر را حفظ کرده‌اند همچون انیس بن هتیرا و پرنس بواتنگ كه به پست آخر اشکان واکنش نشان داده اند. از این جمع دوستانه کوچک در یکی از محله های فقیرنشین برلین ۴ نفر (اشکان، جروم، پرنس و انیس) با تیم ملی زیر ۲۱ ساله های آلمان قهرمان اروپا شدند.

روايت عجيب يك عكس؛ معجزه فوتبال در زندگی اشكان دژاگه
اشکان با ایران یک حضور در جام جهانی، پرنس با غنا دو حضور در جام جهانی و جروم با آلمان دو حضور و یک قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرده اند و در رده باشگاهی هم روی هم قهرمانی های بسیاری را به‌دست آورده‌اند.

روايت عجيب يك عكس؛ معجزه فوتبال در زندگی اشكان دژاگه

جوانان مهاجری که بنابر گفته اشکان در محله‌ای جرم خیز، فقیر نشین و در بین جرم، جنایت، بزه، دزدی و قاچاق مواد مخدر رشد کردند اما توپ گرد و زمين چمن مسیر زندگی آنها را به زيبایی تغییر داد؛ اين است معجزه فوتبال.

منبع:11 نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۵
معجزه ی فوتبال !!
چقدر مزخرف ...