مهاباد؛

برگزاری یادواره شهدا در اربعین حسینی در مهاباد

در اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان ، مراسم بزرگداشت شهدا در مهاباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، سردار رنجبرزاده فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع ) و سپاه مهاباد در این مراسم انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از قیام کربلا دانست وگفت : امام حسین (ع) و یاران باوفایش در مقابل کفر و باطل ایستادند تا اسلام ناب محمدی زنده بماند.

سردار رنجبرزاده افزود : در اربعین امام حسین (ع) عزاداری میلیونی تنها در کربلا نیست بلکه در تمامشهرها ، مسلمانان شیعه و سنی در کنار هم دل به حسین سپرده اند و عزادار نوهپیامبر هستند.

ویبا اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز انقلابی عاشورایی است واز قیام کربلا نشأت گرفته است، اظهار داشت : حقانیت انقلاب اسلامی ایران پس از 38 سال بهدنیا ثابت شد و این فرهنگ باتکیه بر فرهنگ حسینی در قرن بیستم توسط امام راحل احیا شد و اکنون درقرن 21 نه تنها در ایران ، بلکه در کشورهای دیگر جهان هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهدا موجبوحدت و انسجام مسلمانان و حفظ اسلام می شوند ، گفت : تکفیری ها و داعشی ها رابه عراق و سوریه آوردند تا وحدت مسلمانان را برهم زده و اسلام و محبان اهلبیت (علیهم السلام) را از بین ببرند.

سرهنگ فتاح بابانژاد فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد نیز در این مراسمگفت : امام حسین (ع) با درس آزادگی که بهمسلمانان دادند در همیشه تاریخ ، ماندگار و الگوی مقاومت مسلمانان جهان شد.

شهرستان مهاباد 762 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.