مربی و بدنساز بین المللی استان سمنان با دیدن یک پیشکسوت گام به عرصه قهرمانی گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سین جیم باشگاه خبرنگاران سمنان این بار سراغ داور و مربی بین المللی در رشته پرورش اندام رفته است.
سین : خودتان را معرفی کنید؟
جیم : محمدرضا ابونوری هستم.
سین : متاهل هستید یا مجرد و دارای چند فرزند هستید ؟
جیم : متاهل و دارای یک فرزند پسر هستم.
سین : در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟
جیم : در شهرستان های مهدیشهر و شهمیرزاد دبیر ورزش هستم.
سین : چطور شد که سمت  مربی گری و داوری رفتید ؟
جیم : سال 73 مربی گری را شروع کردم و سال 83 با علاقه و تجربه ام به طور رسمی کار داوری را شروع کردم و در سال 93 داور درجه یک شدم و در سال 95 توانستم به درجه داوری بین المللی دست پیدا کنم.
سین : چطور شد در سطح بین الملل دیده شدید ؟
جیم : با پیشینه و توان خودم و علاقه و عقیده به این جمله که " از یک فن باید همه چیزش رو دونست " توانستم در سطح بین الملل دیده شوم و هنوز خود را پایان خط نمیدانم و معتقدم برای یادگیری مراحل زیادی را در پیش دارم.

قهرمانی که زندگی را بدون ورزش بی معنا می داند

سین : وضعیت بدنسازی استان چطوره ؟
جیم : در چندسال اخیر توانستیم در زمینه شرکت در مسابقات کشوری، پاورلیفتینگ و مچ اندازی و ارتقاء داوران به درجات بالاتر و برگزاری کلاس های متنوع مثل سمینار های یک روزه ورزشی و کلاس مربی گری بدنسازی آقایان و دو کلاس مربی گری بدنسازی خانم ها نشان از پیشرفت علمی ورزش ما در استان دارد.

سین : چندساله که در این رشته کار کردید و تاحالا چه موفقیت هایی داشتید ؟
جیم: از سال 67 در این رشته مشغول به فعالیت هستم و اولین بار این رشته را در یکی از ورزشگاه های تهران آغاز کردم و در دهه هفتاد توانستم 4 مقام قهرمانی استان و در سال 79 رتبه سوم مشترک را در مسابقات کشوری کسب کنم و از آن به بعد ورزش قهرمانی را کنار گذاشته و در زمینه داوری شروع به فعالیت کردم و اولین فرد از استان سمنان هستم که به درجه داوری بین المللی با گرید  B و مربی گری بین المللی با گرید B رسیدم و اولین داوری مسابقات بین المللی را در مسابقات جام الماس در تهران داشتم.

سین : بهترین سن شروع این ورزش چه سنی هست ؟
جیم : در دورانی که بلوغ جسمی آقایان (11 تا 14) سال رخ می دهد می توانند تمرینات مقاوتی زیر نظر مربی آغاز کنند.

سین : چرا سمت این ورزش رفتید ؟
جیم : در سال 67 دانشجوی رشته تربیت معلم تهران بودم و در رشته بُکس در باشگاه شهاب تهران نیزفعالیت می کردم و به خاطر دارم که فرد 60 ساله ای هم در رشته بدنسازی در آنجا فعالیت می کرد که اندام ورزیده ای داشت و علاقه من به این رشته از آنجا جرقه خورد.

قهرمانی که زندگی را بدون ورزش بی معنا می داند

سین : با این سن سخت نیست در این رشته فعالیت می کنید؟
جیم : این رشته را می توان تا پیری ادامه داد و الان که تا حدودی به علم این ورزش پی بردم و فهمیدم بدنسازی برای سن بالا مفید است چرا که جلوی فشار روی مفاصل را می گیرد.

سین: جوان هایی که علاقه دارند وارد این رشته شوند توصیه شما به آنها چیست؟
جیم : چون این رشته زیبایی است علاقه دارند و توصیه من به جوان ها این است که اول صبر و حوصله داشته باشند و کسی که وارد این رشته می شود قرار نیست قهرمان شود چون هر کس با توجه به فیزیک بدنی خودش و هدفی که در پیش گرفته وارد باشگاه شود.

سین : به نظر شما جوان ها از چه مکمل هایی باید استفاده کنند؟
جیم : همان طور که یک بچه نیاز به مکمل عذایی دارد، یک ورزشکار هم برای فعالیت زیادش نیاز به مکمل دارد اما این که چه مکملی و چه اندازه باید مصرف کند را باید به پزشک مراجعه کند.

سین : چه کمبود هایی در این رشته در استان دارید؟
جیم : خوشبختانه در این مورد کمبودی در استان نداریم.
سین : حرف آخر:
جیم : توقع دارم که پیشکسوتان، قهرمانان و مربیان باشگاه ها و جوان ها قدر موقعیت استثنائی پرورش اندام را بدانند و از مسئولین هم تقاضا دارم مسئله ورود مکمل یا نمایندگی مجاز شرکت های معتبر جهان را در ایران حل کنند و برای همیشه جوانان را از معضل تهیه مکمل های تقلبی و قاچاق نجات دهند.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.