نخستین بارش برف پاییزی برخی محورهای خراسان رضوی را فراگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی در اطلاعیه ای اعلام کرد: برف در محورهای مشهد –نیشابور،مشهد – تربت حیدریه ،درگز – قوچان ، باجگیران – قوچان ، باجگیران درگز و مشهد – کلات به طور پراکنده در حال بارش است.

دراین اطلاعیه به رانندگان توصیه شده است :در این محورها با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در مدت هفته جاری افت شدید دما، بارش برف و باران و وزش باد و طوفان در مناطق مختلف استان روی خواهد داد و دمای هوا در مناطق مختلف این استان در این مدت 15 تا 20 درجه کاهش می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در باره آماده باش استان برای مقابله با موج سرماگفت: همه دستگاههای اجرایی استان برای مقابله با موج سرما و پیامدهای سامانه ناپایدار جوی در آماده باش هستند و تمهیدات لازم را برای مقابله با پیامدهای احتمالی سردی ناگهانی هوا و بارش برف در بعضی محورهای ارتباطی خراسان رضوی برف و باران اندیشیده اند.

حجت علی شایانفر افزود: تجهیز سامانه گرمایشی گلخانه ها، برداشت و انبار محصولات کشاورزی مانند چغندر قند، صیفی جات، سبزیجات و میوه ها، آماده باش مجموعه بهداشتی و درمانی و هلال احمر برای امدادرسانی و همچنین آماده باش راهداری ها از اقدامات پیش بینی شده در این زمینه است.

وی گفت : زائرانی که در مسیر مشهد قرار می گیرند افزون بر رصد شرایط جوی پوشاک گرم و بادگیر به همراه خود داشته باشند همچنین استفاده ازائران از ماسک برای مقابله با بیماری های تنفسی مورد تاکید است .

سردی هوا در خراسان رضوی مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستان درگز را امروز دوشنبه به تعطیلی کشاند.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بینی کرده است دمای هوای مشهد امشب دوشنبه به هشت درجه زیر صفر برسد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.