دختر تکواندوکار گیلانی با اقتدار در رقابت های تکواندو نوجوانان جهان قهرمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مبینا نژاد دانش آموز پایه دهم مدرسه جهش ناحیه دو رشت ، در جریان این رقابت ها ، در قالب تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در این مسابقات حضور یافت و در وزن منهای 42 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت .

شاهین رهنما اعلام کرد:این تکواندوکار شایسته گیلانی در مبارزات خود بسیار قدرتمند و قاطع ظاهر شد و توانست با غلبه بر تمامی حریفان، مدال طلای جهان را برای ایران به ارمغان بیاورد.

در اولین روز این رقابت‌ها مبینا نژاد برای کسب عنوان قهرمانی ابتدا «آندرا گارسیا» از مکزیک را با نتیجه 20 بر صفر از گردونه رقابت‌ها کنار زد.

در دیدار دومش به مصاف «اذرا بالینگیت» از فیلیپین رفت و با نتیجه 15 بر صفر پیروز شد و سپس با شکست «یان هان‌نا» از کره‌جنوبی با نتیجه 14 بر صفر مدال برنز خود را قطعی کرده و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

مبینا نژاد نتیجه رقابت نیمه‌نهایی با «کارینا آشیکایوا» روسی را 16 بر صفر به نام خود رقم زد و در فینال نیز همچون مبارزات پیشین خود مقتدرانه «آیرین لاگونا پرز» از اسپانیا را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت و بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

وی در حالی توانست عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد که به دلیل از دست ندادن حتی یک امتیاز در طول مسابقات ، یک رکورد جهانی را در این رشته ثبت کرد.
در دهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که در کشور کانادا جریان دارد، حدود 700 تکواندوکار از یکصد کشور جهان حضور دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.