دیدبان حقوق بشر اعلام کرد بیش از یک هزار خانه در روستاهای متعلق به مسلمانان روهینگیا در شمال غرب میانمار تخریب شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بررسی تصاویر ماهواره‌ای که دیدبان حقوق بشر منتشر کرده است نشان می دهد بیش از یک هزار خانه در روستاهای متعلق به مسلمانان روهینگیا در شمال غرب میانمار تخریب شده است. 

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای از تخریب 820 خانه دیگر در پنج روستای مسلمانان روهینگیا در حدفاصل 10 تا 18 نوامبر حکایت دارد و در مجموع یک هزار و 250 خانه در این روستاها تخریب و ویران شده است. 

دولت میانمار اعلام کرده است در حملات گروه‌های مسلح که در تلاش برای پاشیدن بذر اختلاف بین نیروهای دولتی و مردم هستند، کمتر از 300 خانه تخریب شده است.

از سرگیری خشونت‌ها  در ایالت راخین در غرب میانمار بحرانی را به دنبال داشته است که چالشی جدی برای دولت آنگ سان سو چی از زمان به قدرت رسیدن وی محسوب می شود. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار، با انتقاد از نحوه برخورد دولت با این بحران، خواستار اقدامی فوری برای محافظت از غیرنظامیان شد. 

از زمان حملات خونبار ماه گذشته به پستهای مرزی پلیس، نظامیان میانمار وارد منطقه‌ای در مجاورت مرز بنگلادش شده اند که زادگاه اقلیت مسلمان روهینگیا محسوب می شود.  

بنا بر اعلام سازمان ملل، در خشونت‌های میانمار 30 هزار نفر بی‌خانمان شده اند. 

صدها تن از مسلمانان روهینگیا که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند برای فرار از خشونت ها به کشور همسایه یعنی بنگلادش گریخته‌اند. 

بنا بر اعلام شاهدان و فعالان، نظامیان میانمار اقدام به کشتن مسلمانان روهینگیا، تجاوز به زنان و غارت و سوزاندن خانه‌های آنها می‌کنند و این در حالی است که دولت به ناظران بین المللی اجازه تحقیق در این زمینه را نمی‌دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار