سخنگوی ارتش یمن از 114 مورد نقض آتش‌بس از سوی جنگنده‌های سعودی در برخی از استان‌های این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، سرتیپ ستاد شرف لقمان، سخنگوی رسمی ارتش یمن، اعلام کرد 114 مورد نقض آتش‌بس از سوی جنگنده‌های سعودی و مزدوران این رژیم در برخی از استان‌های یمن به ثبت رسیده است.

 لقمان در گفتگو با خبرگزاری سبأ نیوز یمن تصریح کرد: «دشمن از همان ساعت‌های اولیۀ اجرای آتش‌بس، با انجام چندین حمله هوایی آن را نقض کرد.»

وی افزود جنگنده‌های سعودی در این حملات، سلاح‌های ممنوعۀ بین‌المللی بکار برده‌اند.

سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد نقض آتش‌بس شامل حملات موشکی و توپخانه‌ای سعودی به روستاها و نواحی مرزی بود که بیش از هر زمان دیگری در معرض حملات پی‌درپی قرار گرفتند و مزدوران سعودی نیز به حملات پی‌درپی خود به محله‌ها و مناطق مسکونی در چندین استان ادامه دادند.

لقمان ضمن تأکید بر پایبندی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به مفاد آتش‌بس مسقط، اظهار داشت حق پاسخ‌گویی به تجاوزهای دشمن به مناطق مسکونی و تأسیسات خدماتی، برای ارتش و نیروهای مردمی یمن محفوظ خواهد ماند.

وی در ادامه اظهاراتش به این نکته اشاره کرد که عربستان سعودی و هم‌پیمانانش با نقض آتش‌بس مسقط، هرگونه تلاشی را برای برقراری صلح و ادامه گفتگوها خنثی می‌کنند.

تجاوز نیروهای سعودی در شرایطی صورت می‌گیرد که رژیم ریاض صبح شنبه (29 آبان) از برقراری آتش‌بس 48 ساعته در یمن خبر داده بود و با امروز دوشنبه اعلام این ائتلاف متجاوز، آتش‌بس به اتمام رسید. 

سعودی‌ها مدعی شدند اگر جنبش انصار الله یمن به این آتش‌بس پایبند باشد و اجازۀ ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت محاصره را بدهد، این آتش‌بس تمدید خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار