وزیر خارجه عراق تأکید کرد نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی موصل، 1700 داعشی را از پای درآورده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی خود در برلین گفت: همکاری ساکنان موصل با نیروهای مسلح عراق در پیشروی نیروهایمان در استان نینوا تأثیر داشت. نیروهای ما زودتر از حد انتظار در این استان پیشروی کردند. 

وی گفت: از آغاز عملیات آزادی استان نینوا نیروهای ما 1700 داعشی را از پای درآورده و 650 خودروی بمب‌گذاری شده را خنثی و منهدم کردند. این نیروها بیش از یک سوم مساحت استان نینوا را آزاد کردند. اکنون ما برای مرحله مابعد آزادسازی شهر موصل از چنگ داعش برنامه‌ریزی می‌کنیم. 

الجعفری تأکید کرد: جنگ واقعی ما با داعش است و ما وارد درگیری با هیچ کشوری نمی‌شویم. ما به کشورهای همجوار احترام می‌گذاریم و به هیچ کشوری اجازه مداخله در امور داخلی‌مان را نمی‌دهیم. ما اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری به حاکمیت ما لطمه بزند. حاکمیت عراق خط قرمز است. 

وی افزود: عراق در شرایط استثنایی به سر می‌برد و هرگز کسانی را که در کنارش بوده‌اند فراموش نخواهد کرد. آلمان به اندازه کافی ثابت کرد که در کنار عراق است و کمک زیادی به ما کرد. ما از آلمان می‌خواهیم کمکش به عراق را افزایش دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار