روزنامه واشینگتن پست نوشت ادامه فعالیت‌های تجاری ترامپ سبب افزایش نگرانی‌ از نفوذ خارجی‌ها خواهد شد.

واشینگتن پست: امپراتوری تجاری ترامپ، عامل افزایش نگرانی‌ از نفوذ خارجی‌به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشینگتن پست در گزارشی به بررسی امپراتوری تجاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پرداخت و اعلام کرد این مسأله سبب افزایش نگرانی‌ها از افزایش نفوذ خارجی در آمریکا شده است.

در گزارش واشینگتن پست آمده است: در سایه گزارش‌هایی که از ادامه فعالیت تجاری ترامپ پس از پیروزی ماه گذشته اش حکایت دارد، نگرانی‌ها از نفوذ خارجی در آمریکا افزایش یافته است. طبق یک بررسی، ترامپ دست‌کم حدود 111 شرکت در 18 کشور داراست.

این روزنامه همچنین از بررسی خطرات احتمالی ریاست جمهوری ترامپ که دارای شبکه گسترده‌ای از قراردادهای تجاری ویژه است، از سوی کارشناسان سیاسی خبر داد.

واشینگتن پست سپس کشور ترکیه را مثال زد و نوشت: ترکیه کشوری است که هم اکنون در سایه سرکوب دولتی، پس از تلاش‌های شکست خورده ارتش (برای کودتا) قرار دارد. این کشور همچنین درگیری‌هایی با غرب دارد؛ اما از نظر ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، از جایگاهی ویژه برخوردار است؛ چرا که "برج‌های ترامپ استانبول" در این کشور قرار دارد.

طبق اعلام این روزنامه، شرکت ترامپ از سال 2014 حدود 10 میلیون دلار از سازندگان این برج به علت درج نام ترامپ بر ساختمانی که یکی از بزرگترین تشکیلات نفتی و رسانه‌ای ترکیه به شمار می‌رود، دریافت کرده است. کارشناسان معتقدند این مسأله سبب خواهد شد ترامپ، رابطه‌ای پیچیده و بی‌سابقه با چنین کشورهایی پیدا کند.

این روزنامه همچنین نوشت: با وجود آنکه ترامپ این مسأله را با عنوان "تضاد منافع" توصیف کرده، اما قرارداد ترکیه نقطه ضعفی محسوب می‌شود که می تواند نفوذ خارجی را در آمریکا افزایش دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار