رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان همدان گفت:50 پایگاه شهری,جاده ای و هوایی اورژانس در استان همدان فعالیت میکنند.

فعالیت 50 پایگاه اورژانس در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی درنشست خبری به مناسبت روز جهانی قربانیان حوادث رانندگی با اشاره به اینکه هنگامی حادثه ای در رانندگی رخ میدهد پیامدهایی ناگواری از جمله مشکلات جسمی,روحی,اقتصادی واجتماعی به همراه دارد افزود: متولیان ومسئولین باید در بحث پیشگیری از حوادث بیشتر نظارت کنند و دراین باره تدابیرمطلوب تری بیاندیشند.

وی با بیان اینکه40درصد ازافرادی که فوت میکنند کسانی هستند که دچار صانحه رانندگی وجراحات وارده میباشند افزود: انسان,خودرو وراه های جاده ای عوامل مهم در ایجاد حوادث ترافیکی بخصوص در کشور ایران هستند.

این مسؤل با اشاره به اینکه 50 درصد ازفوت های ناشی از حوادث رانندگی مربوط به عوامل انسانی است، تصریح کرد: درکشور بخصوص استان همدان بعلت ایمن شدن جاده ها ونظارت دقیق پلیس راه , آمار فوت های ناشی از تصادفات رانندگی کاهش چشمگیری داشته است.

معصومی به رعایت نکات ایمنی  در حین رانندگی اشاره وادامه داد: متاسفانه مردم ایران این موضوع مهم را پیش پا افتاده میپندارند در صورتی که رعایت نکردن نکات ایمنی از جمله بستن کمربند ایمنی, استفاده ازکلاه ایمنی,استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی,مصرف مواد مخدر ومشروبات الکلی و نبود صندلی مخصوص کودک مهمترین عامل در بروز تصادفات بخصوص تصادفات منجر به مرگ است.

رئیس مرکز فدریت های پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: در 17 سال اخیر در کشور 363هزار فوت ناشی از تصادفات به ثبت رسیده است که میانگین سالانه ان به 21 هزار و340 نفر میرسد، همچنین از سال 91 تاکنون تعدادفوتی های به ثبت رسبده زیر 20 هزار نفر بوده است که این نشان دهنده کاهش فوت ناشی از حوادث ترافیکی است.

معصومی بالاترین آمارفوتی های ناشی از حادثه ترافیکی  استان همدان در سال گذشته را 516 نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون 50 پایگاه اورژانس در استان همدان فعالیت میکنند که به 10 پایگاه شهری دیگر نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی 14 پایگاه دیگر را مد نظر قرار دادیم تصریح کرد:20 دستگاه آمبولانس که از کشور آلمان وارد شده در استان فعال هستند که 6 دستگاه آن در شهر همدان خدمت رسانی میکنند.

رئیس مرکز فدریت های پزشکی استان همدان با بیان اینکه هم اکنون 350 نیروی انسانی در استان مشعول به فعالیت هستند اظهار داشت:83 آمبولانس فعال در استان خدمات رسانی میکننند که 70درصد از آنها بازسازی شده اند.

معصومی گفت:در 6 ماهه نخست امسال در استان 6 هزار مصدوم حوادث ترافیکی داشته ایم که در بیمارستان درمان شده اند.

وی ادامه داد: بطور میانگین در هر ماه 350 هزار ماموریت فوریت های پزشکی در استان انجام می شود که 30 درصد آن مربوط به تصادفات رانندگی است.

رئیس مرکز فدریت های پزشکی استان همدان افزود: در حال حاصر بدنبال این هستبم که دربیمارستان ها محل فرود بالگرد را ایجاد کنیم که هم اکندن دربیمارستان قلب فرشچیان, ارتش و بعثت امکان فرود بالگرد فراهم  شده است.

معصومی با اشاره به اینکه امسال تاکنون 160نفر مصدوم با بالگرد به بیمارستان متتقل شده اند تصریح کرد:امسال 2 میلیون نفر از زائران اربعین حسینی از سه مرز اصلی عبور کردند که 1 میلیون نفر انها از همدان عبور کرده اند.ندیر فوریت های پزشکی بیان کرد:در 7 ماهه نخست امسال 355 نفر در حوادث ناشی از رانندگی فوت کرده اند.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.