ششم آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره «از عاشورا تا اربعین» می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسن ناصری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت:سوگواره به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوگواره «از عاشورا تا اربعین» با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی هنر معاصر، انجمن قرآن و نهج البلاغه، دانشگاه علمـی کاربردی واحد ابهر و عکاسی فتورنگ برگزار می‌شود، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره ششم آذر ماه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه تا کنون ٧٠٠ اثر به سوگواره «از عاشورا تا اربعین» ارسال شده است، اضافه کرد: این آثار از ٤٠ شهر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

ناصری اظهار کرد: شرکت افراد در همه سنین در سوگواره «از عاشورا تا اربعین» آزاد است و این سوگواره با موضوعات مربوط به حاشیه مراسم هیأت‌های عزاداری و عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های محرم در زندگی امروزی و مناظر شهری، نماز ظهر عاشورا، خیمه های عاشورایی و شام، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه سوگواره مذکور در دو بخش عکاسی با دوربین عکاسی و موبایل برگزار می‌شود، گفت: به همه هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت اهدا می‌شود.

ناصری افزود: داوری و اعلام نتایج راه یافتگان نمایشگاه تا ١١ آذرماه انجام خواهد شد و افتتاحیه نمایشگاه و مراسم تقدیر از برگزیدگان ٢٠ آذر ماه برگزار می‌شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.