ابراهیم‌زاده در نشست خبری مطرح کرد؛

پرداخت حقوق تنها نیاز بازنشستگان نیست/سینما کمکی برای بیان نیازهای بازنشستگان

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نیاز بازنشستگان تنها پرداخت حقوق نیست و با زبان هنر بهتر می توان نیازهای آنها را نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم‌زاده معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری که امروز(سه شنبه) به منظور معرفی برنامه های دهمین جشنواره بین الملی فیلم مستند ایران_سینما حقیقت؛ خرد و تجربه برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا که بحث بازنشستگان مطرح می شود همه به موضوع پرداخت حقوق و مسائل اقتصادی می پردازند اما همه نیازهای این قشر اقتصادی نیست و نیازهای دیگری هم دارد.

وی افزود: نظام بازنشستگی کشور 20 روز دیگر 94ساله می‌شود و تا کنون دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده است و به عنوان پرداختن به بازنشستگان صندوق کشوری همیشه پیشتاز بوده و سعی داشته نوآوری های لازم را داشته باشد.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری بیان داشت: دو گروه با صندوق بازنشستگی در اتباط مستقیم هستندکه گروه اول شامل شاغلانی می‌شود که کسورات پرداخت می کنند و گروه دوم کسانی هستند که کسورات پرداخت کرده و بازنشسته شده اند.

ابراهیم‌زاده گفت: در بخش بازنشستگان، ورثه آنها که از قبال والدینشان حقوق دریافت می کنند هم نیازهایی دارند و با صندوق بازنشستگی در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: نیاز های بازنشستگان در درجه اول به پرداخت حقوق و در مرحله بعدی با توجه به سن این قشر ، نیازهای درمانی است.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه موثر ترین زبان در بیان مسائل هنر است، گفت: گاهی می توان با یک فیلم چند دقیقه ای مسائل زیادی را مطرح کرد و برگزاری جشنواره های سینمایی می توان فتح بابی باشد که از طریق آن بتوانیم نیاز سالمندان را بر طرف کنیم.

ابراهیم‌زاده بیان داشت: در دوران بازنشستگی حقوق و مزایا کاهش پیدا می کند و افراد وارد دوران جدیدی می شوند و باید به آنها این نگاه را داد که دوران بازنشستگی دوران شیرینی است.

وی با بیان اینکه با زبان هنر می توان دوران بازنشستگی را تلطیف کرد، افزود: تکریم بازنشستگان انقدر اهمیت دارد که در روز 25 ذی الحجه در تقویم کشور ثبت شده است و ما در این روز به انتخاب بازنشسته نمونه می پردازیم.

معاون فنی صندوق بازنشستگی افزود: در یک برنامه مشترک انجمن بازنشستگان نخبه در صندوق بازنشستگی تشکیل شده که بازنشستگان هنرمند می توانند در ان ثبت نام و از طریق استانداری‌ها و با کمک دستگاه های که قبلا در آن شاغل بودند از امکانات این انجمن استفاده کنند.

ابراهیم‌زاده گفت: هر چه توجه به بازنشستگان بیشتر شود امید به کار در شاغلان کشور بیشتر می شود و این به نفع کل کشور است.

وی در رابطه با بیمه هنرمندان گفت: هنرمندانی که شاغل دستگاه های دولتی بودند به مانند دیگر بازنشستگان حقوق و مزایا دریافت می کنند و افراد هنرمندی که نیمه وقت کار می کردند بیمه تامین اجتماعی بیمه آنها را تقبل کرده است.

در ادامه طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز سینمایی حقیقت گفت: در جشنواره سینما حقیقت _خرد جمعی 20فیلم با موضوع بازنشستگی ارسال شده که 10فیلم برگزیده و در جشنواره اکران می شود.

وی افزود: در 21 آذر و اختتامیه جشنواره به سه فیلم برتر هدایایی اهدا می‌شود.

گفتنی است، دهمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت 14 تا 21آذر ماه در سالن چهار سو برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهونه
۱۲:۵۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
چرا هنوز بعد از 20 سال مابه التفاوت وام مسکنی که به کارکنان بانک صادرات دادند پرداخت نشده؟؟
آخرین اخبار