سمنان؛

تخصیص اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان در سمنان

بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی به شرکت‌های دانش‌بنیان دراستان طی یک سال اخیر اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مرتضایی قهرودی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان گفت: بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی به شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی افزود: این اعتبار به‌صورت تسهیلات ارزان‌قیمت با سود چهار درصد بوده که از محل صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به این استان تخصیص و 100 درصد آن اول آذرماه جاری پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر دستگاه اجرایی که طرح پژوهشی داشته باشد باید از طریق استانداری به وزارت علوم معرفی و در سایت سمات این وزارتخانه ثبت شود تا بتواند از اعتبارات پژوهشی بهره‌مند شود.

مرتضایی قهرودی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته کمتر این اعتبارات به امر پژوهش تخصیص می‌یافت اما دولت یازدهم در برنامه ششم توسعه، تخصیص یک درصد اعتبارات تخصیصی هر دستگاه به پژوهش را اجباری کرده است لذا همه دستگاه‌ها موظف‌اند که یک درصد اعتبارت خود را صرف کار پژوهش کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان از ایجاد یک اتاق فکر در استانداری سمنان با تاکید ویژه خباز استاندار سمنان خبر داد و گفت: این اتاق فکر از ابتدای سال 95 تاکنون 12 جلسه برگزار کرده است. ضمن اینکه همه دستگاه‌های استان نیز ملزم به تشکیل اتاق‌های فکر در دستگاه خود شدند.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.