رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اقدام به عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های نوآورانه و فناورانه‏ با شهر نرماندی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا نیلفروشان با اشاره به عقد تفاهم‌نامه فناورانه مابین شهر نرماندی فرانسه و شهر اصفهان اظهار کرد: رویکردهای جدید مدیریت شهری اصفهان در راستای معرفی اصفهان به‌عنوان شهر دانش‌محور و پیشگام در عرصه علم و فناوری در سطح کشور و همچنین جایگاه دوم علمی کشور و استعداد بالقوه این شهر در تبدیل علم به فناوری جهت تولید ثروت قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین با عنایت به بندهای سند چشم‌انداز 1404 ابلاغی رهبر معظم انقلاب، که طی آن قرار است اصفهان تبدیل به قطب آموزش عالی و تولید دانش و فناوری برتر در سطح کشور همراه با توسعه صنعتی با تکیه‌بر فناوری‌های نوین و صنایع پاک و غیر آلاینده باشد؛ مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اقدام به عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های نوآورانه و فناورانه‏ با قطب‌های علم و فناوری داخلی و خارجی نموده که تفاهم‌نامه با شهر نرماندی یکی از این موارد است.

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: استان نرماندی به لحاظ تاریخی و گردشگری یکی از 10 شهر برتر کشور فرانسه بوده و از فناوری اطلاعات و ارتباطات بالایی برخوردار است و با فعالیت شرکت‌های دیجیتال در سال 2010 درآمدی بالغ بر 42 میلیون دلار را به دنبال داشته است.

نیلفروشان با اشاره به زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دیجیتالی نرماندی فرانسه عنوان کرد: راه‌اندازی سیستم‌های دیجیتالی به منظور رفع مشکلات زیرساخت‌های فناوری، اکوسیستم‌های دیجیتال، استقرار نرم افزارها و انتخاب راه حل‌های توسعه صنعتی، راه‌اندازی پلت فرم تولید خدمات قابل ارائه از حوزه‌های فناوری است که در این شهر منجر به پیشرفت و درآمدزایی شده است.

وی در ادامه اهداف مورد تفاهم طرفین را گسترش تعاملات فی مابین، معرفی و مشارکت شرکت‌های فعال در فناوری‌های نوین مرتبط به مدیریت شهری و تبادل تکنولوژی مرتبط با شهر هوشمند و صنایع هوشمند دانست و گفت: اصفهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور که هرساله میزبان جمع کثیری از گردشگران خارجی و داخلی در طول سال است؛ ظرفیت آن را دارد که با توسعه سطح خدمات و زیرساخت‌های خود نسبت به بالا بردن سطح کمی و کیفی این امر بیش از پیش اقدام نماید.

مشاور شهردار اصفهان با بیان این مهم که توسعه کیفی گردشگری تنها محدود به توسعه مکان‌های دیدنی و ارائه خدمات هتلینگ نیست؛ تصریح کرد: در دنیای امروز سیستم‌ها و نرم‌افزارهای دیجیتالی می‌تواند نقش مهمی در راحتی و آسایش گردشگرها و به تبع آن افزایش توریست‌ها را به دنبال داشته باشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.