انتشار اخباری مبنی بر اینکه ترامپ برای یک پروژه ساختمانی از رئیس‌جمهور آرژانتین درخواست کمک کرده، جنجال بپا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف از به راه افتادن جنجالی بزرگ بر سر منافع تجاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا پس از انتشار اخباری مبنی بر این‌که وی برای یک پروژه ساختمانی از رئیس‌جمهور آرژانتین درخواست کمک کرده است، خبر داد. 

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم نیک آلن و هریت الکساندر نوشت: گروه ترامپ گزارشی را که در آن آمده است رئیس‌جمهور جدید آمریکا و مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور آرژانتین درباره ساخت‌‌‌و‌ساز یک برج اداری در بوئنوس آیرس با یکدیگر گفتگو کرده‌اند، رد کرد و آن را غیرواقعی خواند. اما این جدیدترین نمونه از تردیدهایی است که درباره تضاد احتمالی منافع ملی با منافع تجارت جهانی ترامپ مطرح است. قرار است پروژه 100 میلیون دلاری یکی از شرکت‌های ترامپ برای ساخت آسمان‌خراشی در پایتخت آرژانتین سال آینده آغاز شود. 

خورخه لاناتا، یکی از خبرنگاران مشهور آرژانتین ادعا کرد ماکری و ترامپ درباره ساخت آسمان‌خراشی در بوئنوس آیرس با یکدیگر گفتگو کرده‌اند اما سخنگوی رئیس‌جمهور آرژانتین تأکید کرد صحبت‌های آنان درباره برج نبوده و این ادعا کاملاً دروغ است. 

هفته گذشته رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و اعضای خانواده‌اش در دفتر وی در برج ترامپ در نیویورک با سه بازرگان هندی که در حال ساخت یک مجتمع مسکونی تحت نام ترامپ در نزدیکی بمبئی هستند، دیدار کردند. 

روز دوشنبه نیز افشا شد که ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود 8 شرکت را در عربستان سعودی به ثبت رسانده است.  این در حالی است که مالکان برج‌های ترامپ استانبول که با دولت ترکیه در ارتباطند، به یکی از شرکت‌های ترامپ میلیون‌ها دلار پرداخت کرده‌اند. بیش از 100 شرکت ترامپ در 18 کشور جهان در قاره‌های مختلف، تعاملات تجاری دارند. وسعت تعاملات تجاری وی این دیدگاه را مطرح کرده است که احتمال دارد پروژه‌های مرتبط با وی در کشورهای دیگر هدف حملات تروریستی قرار بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار