مدیرکل مدیریت بحران استان در نامه ای به فرمانداران از استمهال تسهیلات بانکی مرتبط به حوادت غیرمترقبه به مدت سه سال از سوی دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛رضا گروسی در این نامه با اشاره به  بند (و) تبصره 13 ماده واحده قانون بودجه سال 95  کشور آوررده است : همه بانکهای کشور اعم از دولتی ، غیر دولتی و موسسات مالی و صندوق حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت کرده اند ، موظفند بازپرداخت وامهای اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که دچار خسارت خشکسالی ، سرمازدگی ، آفات ، بیماریهای همه گیر ، حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی غیر عمدی شده اند را به مدت سه سال استمهال کنند .

استمهال تسهیلات بانکی مرتبط به حوادت غیرمترقبه

وی افزود : این طرح  با تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی ، بانک مربوطه  ، صندوق بیمه کشاورزی و فرمانداری شهرستان ، مشروط به تامین اعتبار بار مالی اضافی از محل اعتبارات قانون مدیریت بحران کشور کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و اعتبارات پیش بینی نشده قانون بودجه اجرا می شود .

گروسی در بخش دیگری از این نامه گفت : سازمان مدیریت بحران کشور ، استان قزوین را هم جزء استانهای تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه مانند خشکسالی ، سرمازدگی ، سیل دانسته  است .

مدیرکل مدیریت بحران استان از فرماندارن خواست تا مشابه سال گذشته و با مراعات قانون و آیین نامه مذکور عمل و نتایج را به اداره کل مدیریت بحران استان منعکس کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.