کاهش چشمگیر کمک مالی نروژ به بنیاد کلینتون

در پی شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا، نروژ کمک‌های مالی خود به بنیاد کلینتون را کاهش داده است.

کاهش چشمگیر کمک مالی نروژ به بنیاد کلینتونبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، نروژ از سال 2007 حدود 640میلیون کرون این کشور معادل 75 میلیون دلار به پروژه‌های مربوط به بنیاد کلینتون کمک مالی کرده است.

براساس این گزارش، نروژ تنها در سال 2015 حدود 174 میلیون کرون این کشور معادل 20 میلیون دلار کمک مالی برای بنیاد کلینتون کرده و میزان حمایت‌های مالی اسلو برای این تشکیلات در این سال به اوج خود رسید.

نروژ همواره یکی از بزرگترین اهداکنندگان کمک‌های مالی به بنیاد کلینتون بوده است، اما در پی شکست "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مقابل "دونالد ترامپ،" کاندیدای جمهوری‌خواه، میزان این کمک‌های مالی به میزان چهار پنجم کاهش یافته و نروژ برای سال 2017 تنها 23 میلیون کرون این کشور معادل 2.7 میلیون یورو به بنیاد کلینتون اختصاص داده است که نشان از کاهش 87 درصدی این کمک‌ها در مقایسه با سال 2015 دارد.

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند نروژ قصد داشته از طریق کمک‌های سخاوتمندانه به کلینتون‌ها تاثیر سیاسی آنها را به نفع خود بخرد.




انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار