توافق آمریکا و فیلیپین برای ادامه همکاری نزدیک نظامی

مقامات نظامی فیلیپین و آمریکا پس از یک دوره اختلاف، برای رزمایش های مشترک در مقیاس کوچک تر موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات نظامی فیلیپین و آمریکا پس از یک دوره اختلاف بدنبال مواضع تند 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین علیه کاخ سفید، برای رزمایش های مشترک دو کشور و استقرار نیروهای نظامی آمریکا در این کشور جنوب شرقی در مقیاس کوچک تر نسبت به قبل موافقت کردند.

'ریکاردو ویسایا' رئیس ستاد نیروهای مسلح فیلیپین و دریادار 'هری هریس' رئیس مقر فرماندهی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام روز سه شنبه در مانیل با یکدیگر مذاکره کردند و دو طرف از تعهدشان برای 'همکاری نزدیک' سخن گفتند، اما برای کاهش رزمایش های مشترک نیز به توافق رسیدند.

براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه ها، در بیانیه مشترک اشاره ای به کاهش سطح تعامل میان ارتش های دو کشور نشده است، هر چند 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین مخالفت خود را با حضور نیروهای خارجی در فیلیپین اعلام و تهدید کرده است رزمایش های مشترک و پیمان دو جانبه نظامی را لغو می کند.

اما تارنمای فیل استار روز چهارشنبه اعلام کرد سران نیروهای مسلح فیلیپین و فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام در پایان مذاکراتشان در بیانیه ای ادعا کردند روابط نظامی دو کشور قوی باقی می ماند، و دو طرف متعهد به اتحاد و همکاری خود برای امنیت دریایی، مبارزه با تروریسم و کمک های بشردوستانه شدند.

این بیانیه پس از تهدید دوترته به منظور کاهش همکاری نظامی با واشینگتن و گسترش روابط امنیتی با چین و روسیه منتشر شده است.

'هری هریس' هفته گذشته در واشنگتن گفت که هیچ تغییری تاکنون در همکاری های نظامی آمریکا و فیلیپین به وجود نیامده است، اما برخی رزمایش های بزرگ مشترک در سال 2017 برگزار می شود.

فیلیپین و آمریکا تا زمان روی کار آمدن دوترته در فیلیپین، متحدان دیرینه ای به شمار می آمدند که یک پیمان دفاعی دوجانبه را سال 1951 میلادی به امضا رساندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار