برای اولین بار در سطح منطقه محقق جوان بوکانی با ابتکاری نواورانه تواست سیر را به روش هیدرو پونیک پرورش و دوره جوانه زدن برساند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛هیوا آوان در باره این نواوری و ابتکار جدید به کانی پرس گفت: هر چند شیوه هیدرو پونیک اکنون به روش علمی در بسیاری از کشورهای جهان و حتی منطقه ما نیز انجام می شود ولی تا کنون این عمل روی سیر صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در این روش سیر درون محلولی از آب کهدر آن عناصر شیمیایی ای (ماکرو و میکرو) که گیاه به آنها نیاز دارد، قرار می گیرد تا گیاه بتواند به رشد خود ادامه دهد.

این جوان محقق بوکانی تصریح کرد: به علت اینکه سیر گیاهی هسته دار است بعد از ریشه گذاری در محلول سیر چند سانتی متر بالا کشیده می شود تا بتواند تولید محصول کند.

آوان ادامه داد: در این این شیوه میتوان سیر را در هر جای مثلا خانه به عمل اورد و همچنین از زیبایی جوانه آن به عنوان گل در خانه استفاده کرد.

کشت هیدروپنیکیاآبکشتشیوهٔ کشتبدون خاکمی‌باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانندپرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
دستت بو نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
افشین کوره
۱۹:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
خیلی عالی است.
افرین به جوانان کار آفرین.
به نظر من اگر به جوانان ما فرصت و امکانات کافی داده شود بسیار عالی وارد عرصه تولید و کار افرینی می شوند.