برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با پرداخت پول به مدیران شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری مبادرت به برگزاری مسابقه پیامكی به نام شرکت‌های معتبر کرده و با طرح سوالات بسیار ساده و آسان، هموطنان را در مسابقه شركت می‌دهند.

؛رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص شگرد و ترفند جدید کلاهبرداران سایبری گفت: اخیراً تماس‌هایی با پلیس فتا گرفته می‌شود و همشهریان محترم اظهار می‌دارند که  در مسابقه پیامکی از شبکه‌های ماهواره شرکت نموده و پس از مدتی فردی به آنها تماس می گیرد و بیان می‌کند "‌تبریک می‌گوییم شما  برنده یک دستگاه خودرو شده‌اید" اما کاربران باید توجه داشته باشند  برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با پرداخت پول به مدیران شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری مبادرت به برگزاری مسابقه پیامكی به نام شرکت‌های معتبر کرده و با طرح سوالات بسیار ساده و آسان، هموطنان را در مسابقه شركت می‌دهند.  
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:‌ سرهنگ ‌علی کریمی‌ در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس فتا اظهار کرد: کلاهبرداران به شماره افرادی که در مسابقه شرکت کرده‌اند تماس گرفته و با بیان اینکه شما برنده یک دستگاه خودرو شاسی بلند شده‌اید  تقاضای مبلغی وجه به عنوان حق گمرک می‌کنند.

وی افزود: زمانی که شخص قربانی، پول درخواستی  را واریز می‌کند مدتی آنها را به بهانه‌های مختلف معطل کرده و گاهی حتی مبلغ بیشتری تقاضا می‌کنند و در انتها دیگر تماسی با قربانی نگرفته و بدین طریق در یك بازه زمانی كوتاه، مبالغ زیادی را از شهروندان كلاهبرداری می‌نمایند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه  به کاربران توصیه کرد: نباید به مسابقاتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود اعتماد کرد زیرا این شبکه‌ها تحت نظارت هیچ نهادی و ارگانی نیستند و به همین دلیل بیشتر این مسابقات کلاهبرداری می‌باشد.

وی با بیان اینکه افرادی تماس می‌گیرند و مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می‌کنند، به هیچ عنوان اعتنایی نکنید، گفت: و به هیچ عنوان هیچ‌گونه اطلاعاتی در اختیار این افراد نگذارید و یا حتی اگر آدرس سایتی را دادند که شما اطلاعات خود را در آن وارد کنید این کار را انجام ندهید.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: هیچگونه وجهی به عنوان حق گمرک و یا هزینه ارسال واریز نكرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین كلاهبرداری‌هایی پیشگیری نمایید.

سرهنگ کریمی در پایان گفت‌: از هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش تماس با ما  گزارش تماس حاصل  نمایند.
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
برچسب ها: کرمانشاه ، ماهواره ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار