مدیر جهاد کشاورزی زاهدان گفت: 40 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برای نخستین بار در سال زراعی 95-96 به کشت زیره سبز اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عباس اشکانی اظهار داشت: کشت زیره که با هدف تغییر الگوی تولید محصولات کشاورزی از 15 آبان در زاهدان آغاز شده است تا 15 آذر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برداشت زیره در زاهدان اردیبهشت سال آینده آغاز می شود، پیش بینی کرد: از هر هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان یک تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان تصریح کرد: با توجه به اینکه کشت زیره سبز توجیه اقتصادی دارد این نهاد برای سال آینده هم از کشت آن در شهرستان حمایت می کند.

اشکانی همچنین از برداشت زعفران برای نخستین بار در سطح چهار هکتار از زمین های کشاورزی زاهدان خبر داد و افزود: آبان امسال حدود 10 کیلوگرم زعفران مرغوب از این سطح از زمین های کشاورزی شهرستان برداشت شد.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زاهدان گفت: سالانه از سطح 6 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان، 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و از سطح پنج هزار و 500 هکتار باغ نیز سه هزار و 500 تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار